کد خبر: 452572
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۵:۵۲:۱۷
| |

بهمن عسگری، کاراته کا المپیکی پس از حذف این رشته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس:

می‌خواهم نامم در اولین و آخرین حضور المپیکی ماندگار شود

من برای کسب سهمیه المپیک یک ماراتن سخت را پشت سرگذاشتم و دوست دارم در این المپیک که تنها المپیک رشته ما محسوب می‌شود، نامم ماندگار شود.

می‌خواهم نامم در اولین و آخرین حضور المپیکی ماندگار شود
کد خبر: 452572
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۵:۵۲:۱۷

اعتمادآنلاین| کاراته ایران همواره در میادین بزرگ افتخارآفرین بوده و با راهیابی این ورزش به المپیک، کاراته امید داشت باعث ارتقای جایگاه کاروان ایران در معتبرترین و بزرگ‌ترین مسابقات یعنی المپیک شود.

راهیابی این ورزش به المپیک باعث خوشحالی اهالی کاراته و ورزش ایران شد اما با تصمیم چند روز پیش هیأت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک این رشته ورزشی برای اولین و آخرین بار در المپیک توکیو حاضر خواهد بود و از المپیک 2024 پاریس حذف و دیگر خبری از این رشته در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی جهان نخواهد بود. البته تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای بازگرداندن کاراته به المپیک وجود دارد و کورسوی امید برای این مهم همچنان باقی است.


بهمن عسگری، کاراته کا المپیکی کشورمان درخصوص حذف این رشته از المپیک 2024 گفت: «از زمانی که این خبر منتشر شد خیلی از مردم به من پیام دادند و ناراحتی خودشان را از این موضوع ابراز داشتند.

این تصمیم کمیته اجرایی المپیک باعث ناراحتی مردم کشورمان شده و من این موضوع را در فضای مجازی دیدم. علاوه بر این جوانانی که در این ورزش فعالیت می‌کنند هم بسیار از این موضوع ناراحت هستند.

کاراته ورزش پرهیجانی است و ما استعدادهای زیادی در این ورزش داریم که هر کدام‌شان توان کسب مدال در میادین بین‌المللی را دارند.»


این کاراته کا وزن 75- کیلوگرم صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «کاراته علاوه بر این همیشه در رده‌های سنی پایین‌تر همچون نونهالان، نوجوانان و جوانان هم موفق بود و مدال‌های زیادی کسب کرده است. این ورزش بارها پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورده و قطعاً این مسیر با وجود استعدادهای زیاد در این ورزش ادامه خواهد یافت اما واقعاً جای این رشته ورزشی پرهیجان و زیبا در المپیک پاریس خالی خواهد بود.»

او افزود: «این تصمیم به آینده جوانانی که در این رشته فعالیت می‌کنند، ضربه می‌زند و تمام انرژی و انگیزه‌شان را می‌گیرد. علاوه بر این باعث تغییر نگاه مسئولان کشورمان به این رشته هم می‌شود. پس از المپیکی شدن کاراته نگاه تمامی مسئولان کشورمان به این رشته تغییر کرد و نگاه مثبتی به این رشته داشتند و با توجه به موفقیت‌های بسیارمان معتقد بودند که کاراته در المپیک توکیو به مدال طلا دست می‌یابد، نگاهی که با توجه به پیشینه کاراته منطقی بود.»


عسگری بیان داشت: «گرچه حذف کاراته از المپیک پاریس و احتمالاً المپیک‌های بعدی باعث نمی‌شود که ما از تلاش دست بکشیم. ما به جای المپیک در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی که مهم‌ترین رویداد برای کاراته محسوب می‌شود، افتخارآفرینی خواهیم کرد. در حال حاضر مهم‌ترین موضوع حضور موفق در المپیک توکیو است و تلاش می‌کنیم بهترین نتایج را بگیریم و خوشرنگ‌ترین مدال را از آن خودمان کنیم.»


این کاراته کا درخصوص تلاش‌های کمیته ملی المپیک ایران برای تغییر تصمیم کمیته اجرایی بازی‌های المپیک 2024 پاریس اظهارداشت: «موضوع حذف کاراته از المپیک مربوط به امروز و دیروز نیست و مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک از خیلی وقت پیش چنین تصمیمی داشتند و بعد از آن گمانه‌زنی‌ها در خصوص کاراته آغاز و در نهایت این تصمیم اجرایی شد.

همان زمان باید مسئولان رایزنی و تلاش می‌کردند و مانع از این تصمیم می‌شدند که این اتفاق نیفتاد. زمانی که یک تصمیمی در این سطح گرفته می‌شود، سخت است که تغییر کند. در هر حال امیدوارم که مسئولان ورزش کشورمان به همراه مسئولان سایر کشورها که جزو قطب‌های این رشته به حساب می‌آیند، نهایت تلاش‌شان را برای لغو این تصمیم انجام دهند. علاوه بر این، قطعاً فدراسیون جهانی هم رایزنی خود را خواهد کرد تا مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک را متقاعد کند که این رشته زیبایی‌های بسیاری دارد.»


این کاراته کا المپیکی به وعده‌های محقق نشده مسئولان هم اشاره کرد: «ما در حال نزدیک شدن به بازی‌های آسیایی 2022 هستیم اما هنوز وعده حقوق مادم العمری که توسط مسئولان داده شده، عملی نشده و همچنان منتظر تحقق آن هستیم. قطعاً زمانی که ما می‌بینیم مسئولان تلاش می‌کنند حق و حقوق ورزشکاران را پرداخت کنند، انگیزه‌مان چند برابر می‌شود.

ورزشکار باید بدون دغدغه تمرین کند و تنها فکر و ذکرمان رقابت باشد اما متأسفانه این گونه نیست. مسئولان باید ببینند که ورزشکاران ملی چگونه زندگی خود را می‌چرخانند.»


او در پاسخ به این سؤال که با وجود همه این موارد چقدر امیدوار هستی که یک مدال ماندگار کسب کنی، بیان داشت: «قطعاً هر کاراته کایی دوست دارد در المپیک توکیو حضور یابد و مدال بگیرد. من برای کسب سهمیه المپیک یک ماراتن سخت را پشت سرگذاشتم و دوست دارم در این المپیک که تنها المپیک رشته ما محسوب می‌شود، نامم ماندگار شود. تمام تلاشم این است که مدال المپیک بگیرم و قطعاً اگر بهمن عسگری همیشگی باشم طلا می‌گیرم.»

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها