کد خبر: 452657
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا | مادری که با صورت‌حساب 16هزار دلاری کودک شش ساله‌اش مواجه شد!

جورج جانسون 6 ساله با خرید سکه‌های طلایی در بازی «سونیک»، 16 هزار دلار از حساب مادرش برداشت کرد. طبق گفته مادر این کودک نمی‌دانسته که پول‌ها واقعی است و به صورت حقیقی از حساب پول برداشت می‌کند.

دور دنیا | مادری که با صورت‌حساب 16هزار دلاری کودک شش ساله‌اش مواجه شد!
کد خبر: 452657
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- عشق جورج جانسون کوچولو به بازی «سونیک» باعث شد تا مادر این کودک برای خریدهای درون‌برنامه‌ای او با حسابی 16 هزار دلاری مواجه شود. جسیکا جانسون که در شرکت املاک و مستغلات ویلتون کار می‌کند، گفت خریدهای درون‌برنامه پسر شش ساله‌اش در ماه جولای و با استفاده از آی‌پد خانوادگی‌شان او را شوکه کرده است. او به‌تازگی فهمیده که چطور این اتفاق افتاد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «Digital Trends»، جورج از خدمات درون‌برنامه پولی از 1.99 تا 99.99 دلار خریداری کرده است. این تقویت‌کننده‌ها که برای بازی طراحی شده این امکان را به افراد می‌دهد که هنگام بازی کاراکترهای جدید و سرعت بیشتر به دست آورند که شاید صدها دلار هزینه داشته باشد.

بازی

اپل و همین‌طور گوگل و آمازون چند سال پیش به دلیل آنکه نتوانستند برای جلوگیری از خریدهای غیرمجاز کودکان در فروشگاه‌هایشان اقدامی انجام دهند، به مشکلاتی برخوردند. از آن به بعد این شرکت‌ها اقداماتی را انجام دادند که باعث شد تا چنین حوادثی کاهش یابد.

اما چگونه مادر جورج متوجه کارهای پسر کوچک خود نشد؟ جسیکا نتوانسته بود تنظیمات حساب خود را فعال کند؛ زیرا او از وجود چنین تنظیماتی اطلاع نداشت. جسیکا به «نیویورک پست» گفت: «بدیهی است که اگر می‌دانستم تنظیماتی برای این کار وجود دارد آن را فعال می‌کردم و اجازه نمی‌دادم تا هزینه حلقه‌های طلایی بازی تا 20 هزار دلار برسد.»

خرید بازی

جانسون زمانی که برای اولین بار تراکنش‌های خود را دید و با مبلغی چند هزار دلاری رو‌به‌رو شد با بانک خود تماس گرفت؛ اما هیچ اشاره‌ای به بازی‌های پسرش نکرد. مادر جورج هنگامی که این تراکنش‌ها افزایش یافت به بانک اعلام کرد که شخصی در حال کلاهبرداری و برداشت از حساب اوست. همان موقع بود که به او اعلام کردند با اپل نیز در تماس باشد.

یکی از کارمندان اپل لیستی دقیق از همه تراکنش‌ها را ارائه کرد و آنجا بود که جسیکا جانسون فهمید که جورج کوچولو مسئول این پرداخت‌هاست. جانسون ادعا کرد که اپل به او مهلت بازپرداخت نمی‌دهد و اظهار می‌دارد که این‌گونه ادعاها می‌بایست طی 60 روز از زمان خرید اعلام شود.

مادر جورج می‌گوید: «پسرم نفهمیده که این پول واقعی است. او در دنیای مجازی مشغول بازی بوده و می‌دانسته که این دنیا واقعی نیست؛ پس چرا باید پول واقعی از او گرفته شود؟ این امر نیازمند جهشی شناختی است که کودک از درک آن عاجز است.»

یکی از اشتباهات والدین این است که تنظیمات گوشی یا آی‌پد را برای کودکان تغییر نمی‌دهند. والدین باید دقت کنند که این تنظیمات به گونه‌ای انجام شده باشد که کودک نتواند به حساب‌های واقعی والدین دسترسی پیدا کند.

حتماً در مواقعی که کودک در حال بازی یا دانلود برنامه‌های مختلف است حساب خود را ببندید تا مانند مادر جورج حیرت‌زده نشوید!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها