فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان نواندیش مسلمان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

سیستم مدیریتی مطالبه‌های زنان در انتخابات را جدی بگیرد

فاطمه راکعی گفت: ای کاش سیستم مدیریتی مطالبه‌های زنان را جدی بگیرد تا شاهد تلاش جدی‌تر آنها در انتخابات و هر اتفاق دیگر باشند، چون زنان ایران همیشه نگران آینده کشور و سرنوشت مردم هستند.

سیستم مدیریتی مطالبه‌های زنان در انتخابات را جدی بگیرد
کد خبر: 452733
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «زنان و انتخابات» در ایران، رابطه‌ای نامتوازن با هم دارند. در حالی که این قشر ممنوعیت‌های زیادی را برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی خود می‌بیند،‌ توقع عمومی مبنی بر مشارکت جدی در رای دادن را حس می‌کنند.

فاطمه راکعی، دبیر کل جمعیت زنان نواندیش مسلمان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: ما در جمعیت زنان نواندیش مسلمان انتخابات را جدی می‌گیریم و در همین راستا با تشکیلات گسترده اصلاح‌طلبان همکاری خواهیم داشت تا به سهم خود تاثیرگذاری مثبتی برای پر رای بودن انتخابات 1400 داشته باشیم. به‌ همین دلیل قرار ما همراهی با سیاست‌های انتخاباتی اصلاحات خواهد بود. به هرحال می‌دانیم به دلیل شرایط موجود، حضور گسترده مردم در انتخابات مهمتر از دوره‌های پیش است و به همین خاطر همه باید آستین‌ها را برای انتخاباتی پرشور بالا بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: البته تحقق این مهم به شرطی روی خواهد داد که همه نهادهای رسمی هم نگاهی جدی به اهمیت حضور مردم در پای صندوق‌های رای داشته باشند. به‌همین منظور سعی می‌کنیم با نهادهایی که وظیفه قانونی دارند تا شرایط را برای حضورهمه‌گیر مردم در انتخابات فراهم کنند، وارد بحث و مشورت شویم تا بلکه عزمی جدی در این راستا صورت بگیرد.

او ادامه داد: همچنین در مورد نوع تعیین صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان ابراز امیدواری می‌کنیم این نهاد مهم به این نتیجه برسد که باید رویه‌اش را تغییر بدهد و با کنار گذاشتن استصواب در نظارت، به چهره‌های همه سلیقه‌‌ها مجوز حضور در انتخابات را بدهد. در واقع شورای نگهبان باید در قبال رد کردن چهره‌ها پاسخی قانع‌کننده به افکار عمومی بدهد.

فاطمه راکعی در پایان گفت: زنان هم مثل مردان به اهمیت انتخابات پی برده‌اند و می‌دانند باید با حضوری پرشور در انتخابات سهم قابل ‌توجهی در روندی داشته باشند که در نهایت به نفع کشور و البته مردم خواهد بود. ای کاش سیستم مدیریتی هم مطالبه‌های زنان را جدی بگیرد تا شاهد تلاش جدی‌تر آنها در انتخابات و هر اتفاق دیگر باشند، چون زنان ایران همیشه نگران آینده کشور و سرنوشت مردم هستند.

چکیده گفت‌وگو با فاطمه راکعی

-حضور گسترده مردم در انتخابات مهمتر از دوره‌های پیش است

-شورای نگهبان با کنار گذاشتن استصواب در نظارت، به چهره‌های همه سلیقه‌‌ها مجوز حضور در انتخابات را بدهد

-شورای نگهبان باید در قبال رد کردن چهره‌ها پاسخی قانع‌کننده به افکار عمومی بدهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها