مصطفی الکاظمی مورد استقبال رسمی اردوغان قرار گرفت

نخست‌وزیر عراق که ظهر امروز وارد آنکارا شد، در مراسمی مورد استقبال رسمی رئیس‌جمهور ترکیه قرار گرفت.

مصطفی الکاظمی مورد استقبال رسمی اردوغان قرار گرفت
کد خبر: 452751
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۵:۱۳:۰۳

اعتمادآنلاین| رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (پنجشنبه)، از مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در مراسمی رسمی استقبال کرد.

ظهر امروز خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور در صدر هیأتی بلندپایه وارد آنکارا شده است و قرار است با مقامات ترکیه‌ای درباره توسعه روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کند.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق نیز اعلام کرده بود که الکاظمی با رئیس‌جمهور ترکیه و چند تن دیگر از مقامات این کشور دیدار و درباره مسائل مورد اهتمام مشترگ گفت‌‌گو خواهد کرد.

شبکه ترکیه‌ای تی‌آر‌تی نیز گزارش داد که نخست‌وزیر عراق پس از ورود به این کشور، برای ادای احترام به آرامگاه مصطفی کمال آتاتورک مؤسس جمهوری‌ ترکیه رفته است.

روز جمعه، هفته گذشته حسن الجنابی سفیر عراق در ترکیه خبر داد که نخست‌وزیر این کشور روز پنجشنبه عازم ترکیه خواهد شد.

الجنابی خبر داده بود که پیش از ورود الکاظمی به ترکیه، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق وارد آنکارا خواهد شد تا زمینه را برای سفر الکاظمی فراهم کند.

روز گذشته، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود دیدار و درباره مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌و‌گو کرده است.

الصحاف اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در زمینه آب، اقتصاد و امنیت گفت‌و‌گو کرده‌اند.

از طرفی دیگر، سفیر عراق در آنکار خبر داده است که موضوعاتی چون جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها، عملیات نظامی مرتبط با این مسأله، فعالسازی و افزایش مبادلات تجاری که در حال حاضر ارزش آن به 15 میلیارد دلار می‌رسد، قضایای همکاری در زمینه آب‌ها، مرزها، صادرات و واردات نفتی و اقتصاد از مهمترین محورهای گفت‌و‌گوی نخست‌وزیر عراق در گفت‌و‌گو با مقام‌های ترکیه‌ای خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها