رئیس شورای شهر تهران:

تعداد واگن‌ها را افزایش ندادیم و به در بزنگاه ضربه خوردیم

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: در گذشته باید تعداد واگن‌ها را افزایش می‌دادیم، اما این کار را نکردیم و در بزنگاه ضربه خوردیم. اکثر مصوبه‌های دولت در زمینه حمل و نقل، اجرایی نشد و این افتتاح در واقع به نتیجه رسیدن مصوبات دوره‌های گذشته است.

تعداد واگن‌ها را افزایش ندادیم و به در بزنگاه ضربه خوردیم
کد خبر: 452760
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۵:۳۹:۱۲

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از پروژه های مدیریت شهری کشور در جمع خبرنگاران گفت: پاندمی کرونا نشان داد حمل و نقل که اهمیت ویژه‌ای داشت، اما اهمیت آن ویژه‌تر شد.

او ادامه داد: این شاهراه رفت و آمد، باعث انتشار ویروس کرونا می‌شد و چون ما به اندازه کافی امکانات نداشتیم از این جهت صدمه بسیار زیادی خوردیم. چرا که می‌شود گفت بخش عمده‌ای از آلودگی به مردم از طریق سیستم حمل و نقل منتقل شده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته باید تعداد واگن‌ها را افزایش می‌دادیم اما این کار را نکردیم و در بزنگاه ضربه خوردیم، تاکید کرد: اکثر مصوبه‌های دولت در زمینه حمل و نقل، اجرایی نشد و این افتتاح در واقع به نتیجه رسیدن مصوبات دوره‌های گذشته است.

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه مصوبات تجهیزاتی که اهمیت زیادی دارد، به نتیجه نرسیده است، گفت: لازمه اجرایی شدن مصوبات برخورد کردن با مسئله حمل و نقل عمومی در کلانشهرها مثل کالاهای اساسی است. به همان اندازه که برای تامین گندم، نان، مرغ و سایر مواد غذایی تلاش می‌کنیم، باید برای توسعه حمل و نقل عمومی نیز به همان اندازه تلاش کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در شهری مثل تهران، حداقل روزانه 5 تا 7 میلیون مسافرحمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس داریم. وقتی روزی 7 میلیون نفر آن هم قشر ضعیف سفر انجام می‌دهند، اگر به آن اهمیت ندهیم، به نظر کار اشتباهی است.

او با بیان اینکه سیستم بوروکراتیک دولت هماهنگی ویژه بین دستگاهی می‌خواهد اما درست عمل نمی‌کند، گفت: این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری هم می‌گویند که خیلی از مشکلات ما درونی هست و خارجی نیست.

رییس شورای شهر تهران گفت: مصوبات زمانی که بین چند وزیر قرار داده می‌شود، چون با هم هماهنگ عمل نمی‌کنند، اجرایی نمی‌شود و هیچکس هم سوال نمی‌کند که این مصوبات چرا اجرایی نشد.

هاشمی اضافه کرد: ما مصوبات خیلی خوبی داریم، امروز هم گفته شد. از تامین 2 هزار واگن برای کلانشهرها تا مصوبات دیگر اما تا امروز فقط 50 واگن مورد استفاده قرار گرفت که این هم مصوبه هم متعلق به دولت گذشته بود و امروز شاهد اجرایی شدن آن بودیم.

او با بیان اینکه از مصوبه 2 هزار واگن عملا یک واگن را هم تامین نکردیم، گفت: مصوبه دیگری برای تامین 19 هزار اتوبوس داشتیم که متاسفانه یک اتوبوس هم تامین نشد. امروز دوباره بحث تامین 5هزار اتوبوس در قالب یک مصوبه جدید مطرح شد.

رییس شورای شهر تاکید کرد: اگر این مصوبه هم در همین مسیر قرار گیرد یعنی عملا چیزی گیر مردم نخواهد آمد. خیلی قوی مصوبه داده می‌شود، بعد در شورای اقتصاد تصویب می‌شود اما در نهایت هر صنفی سمت خودش می‌کشد و عملا این کار به نتیجه نمی‌رسد.

او اضافه کرد: خبرنگاران باید تحقیق کنند که چرا مصوبه 19 هزار اتوبوس اجرایی نشده است یا چرا مصوبه 2 هزار واگن تا به حال اجرایی نشده است. اینها مسائلی است که مستقیم صدمه‌اش به مردم تحمیل می‌شود. وقتی مرغ گران می‌شود صدا و سیما مطالبه می‌کند، اما وقتی سیستم حمل و نقل فشل می‌شود کسی مثل مرغ و تخم مرغ آن را پیگیری نمی‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها