یکی از مشاوران جو بایدن به کرونا مبتلا شد

رسانه‌ها گزارش داده‌اند نماینده کنگره آمریکا که از مشاوران نزدیک «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بوده به ویروس کرونا مبتلا شده است.

یکی از مشاوران جو بایدن به کرونا مبتلا شد
کد خبر: 452788
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم انتقال قدرت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفته یکی از مشاوران جو بایدن به ویروس کرونا مبتلا شده است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند «سدریچ ریچموند»، نماینده کنگره آمریکا که از مشاوران نزدیک «جو بایدن»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بوده به ویروس کرونا مبتلا شده است.

طبق گزارش پایگاه «ان‌پی‌آر»، تیم انتقال قدرت جو بایدن ابتلای ریچموند به کرونا را تأیید کرده و گفته او به مدت 14 روز قرنطینه خواهد شد.

جو بایدن این نماینده کنگره آمریکا را به عنوان رئیس «اداره تعاملات عمومی» انتخاب کرده بود. «کیت بدینگفیلد»، از سخنگوهای ریچموند گفته که او در روزهای اخیر از نزدیک با جو بایدن در تماس نبوده است.

بدینگفلید در بیانیه‌ای گفت: «تماس‌های ریچموند با رئیس‌جمهور منتخب در فضای باز و با پوشیدن ماسک صورت گرفته و کمتر از 15 دقیقه تداوم داشته است.»

ریچموند روز سه‌شنبه در مراسمی که برای حمایت از نامزدهای حزب دموکرات در رقابت برای کسب کرسی سنا برگزار شده بود شرکت کرده بود، اما او بایدن را در این مراسم همراهی نکرده بود.

همزمان رسانه‌های آمریکا گزارش دادند جو بایدن روز پنجشنبه تست کرونا داده و نتیجه آزمایش او منفی بوده است.

آمریکا از لحاظ نرخ ابتلا به کرونا و میران مرگ و میر بر اثر آن در صدر کشورهای دنیا قرار دارد. آخرین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» که صبح پنجشنبه اعلام شده حاکی است ظرف 24 ساعت قبل‌تر با مرگ دست‌کم چهار هزار و 289 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به 307 هزار و 339 افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان داد در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دست‌کم 243 هزار و 335 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 16 میلیون و 959 هزار و 267 نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در آمریکا مجدداً رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است.

پس از آمریکا هند با 9 میلیون و 951 هزار و 72 مورد ابتلا و 144 هزار و 487 مورد فوتی و برزیل با 7 میلیون و 42 هزار و 695 مورد ابتلا و 183 هزار و 822 مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها