مسابقه سیاسی تلویزیون برای تخریب اصلاح‌طلبان

شبکه «افق» سیما از آبان امسال، مسابقه ای با عنوان «رخداد» پخش می‌کند که موضوع سؤالات آن «تاریخ سیاسی معاصر» است.

مسابقه سیاسی تلویزیون برای تخریب اصلاح‌طلبان
کد خبر: 452796
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه «افق» سیما از آبان امسال، مسابقه ای با عنوان «رخداد» پخش می‌کند که موضوع سؤالات آن «تاریخ سیاسی معاصر» است.


پرسش‌ها به گونه‌ای طراحی شده که نوع نگاه سیاسی مدیران این شبکه القا شود و به طور مشخص اصلاح طلبان در داخل و دموکرات‌ها در آمریکا نقد یا متهم شوند.

در این مسابقه تلویزیونی سه گروه دو نفره شرکت می‌ کنند و در پایان، تیم برنده 10 میلیون تومان جایزه نقدی می‌گیرد.

به تازگی و دریکی از همین مسابقات بود که پس از سال‌ها تصویر سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین ایران از تلویزیون پخش و به عنوان پایان ممنوع‌التصویری او قلمداد شد حال آن که شبکه افق معیارهای خاص خود را دارد.

در مسابقه‌ای که روز پنج‌شنبه 27 آذر 1399 پخش شد یکی از سؤالات مشخصا حول «مجمع روحانیون مبارز» - تشکل محوری و روحانی اصلاح‌طلبان با پایه گذاری مهدی کروبی، سید محمد خاتمی و سید محمد موسوی خویینی- هدف قرار گرفت و ابتدا تصویر این 4 نفر به نمایش گذاشته شد: هادی غفاری، عبدالواحد موسوی لاری، علی اکبر محتشمی‌پور و موسوی خویینی‌ها و آن‌گاه درباره آنها این پرسش‌ها مطرح و خواسته شد شرکت کنندگان بگویند توضیحات مجری (محمدرضا شهبازی) درباره صاحب کدام تصویر صدق می‌کند:

1. در دادگاه هویدا مشارکت فعال داشت.

2. پیش از انقلاب، تفاسیر مارکسیستی از قرآن ارایه می داد.

3. معاون پارلمانی محمد خاتمی و وزیر کشور «در فتنه 18 تیر» که از شورای عالی اصلاح طلبان استعفا کرد.

4. دبیر کل کنفرانسی درباره فلسطین.

و به ترتیب پاسخ های درست: هادی غفاری، موسوی خویینی‌ها، موسوی لاری و محتشمی‌پور

قرار دادن نام هادی غفاری از اعضای اولیه که بعدتر کنار رفت یا کنار گذاشته شد و اشاره به نقش او در دادگاه هویدا احتمالا به خاطر ذهنیت بیننده از تبلیغات برخی شبکه‌های خارجی دراین‌باره است.

درباره محتشمی‌پور البته رعایت شد ولی اگر طراح سؤال قصد تخریب نداشت یا گرایش سیاسی دیگری داشت، می‌توانست این گونه بپرسد:

فرزند یکی از معدود روحانیون شهید پیش از انقلاب که هنوز آثار شکنجه را در بدن دارد.

از اعضای اولیه مجمع بود ولی به خاطر خاطره افکار عمومی از واقعیت‌ها یا شایعات پیرامون او در سال‌های اول انقلاب، از مجمع کنار رفت یا کنار گذاشته شد. در دادگاه امیر عباس هویدا هم به عنوان تماشاگر حضور داشت و به قتل او قبل از اجرای حکم اعدام متهم می‌شود اما بارها این ادعا را رد کرده و گفته تنها قاضی دادگاه می‌داند که بر سر هویدا چه آمد.

2. دبیر کل مجمع با احکام متعدد از جانب امام خمینی همچون معتمد امام در میان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، نمایندگی امام در شورای سرپرستی صدا و سیما، نماینده امام در امور حج و امیرالحاج ایرانیان، دادستان کل کشور با حکم امام خمینی و عضو شورای بازنگری قانون اساسی در ماه های آخر و هنگام درگذشت امام خمینی

3. وزیر کشور دولت اصلاحات پس از عبدالله نوری که در حادثه 18 تیر 1378 به کوی دانشگاه رفت و شیشه اتومبیل او را افراد نامعلومی شکستند.

4. سفیر ایران در سوریه در دهه 60 که در حادثه تروریستی دو دست او به شدت آسیب دید و یکی از مچ، قطع شد.

در این پرسش‌ها هم البته به ترتیب پاسخ‌ها هادی غفاری، موسوی خویینی، موسوی لاری و محتشمی‌پور است.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها