کد خبر: 452950
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

حسن ‌رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»:

روحانی و قالیباف در اسرع وقت دعواهای سال‌های 92 و 96 را تمام کنند

حسن ‌رسولی گفت‌: روحانی و قالیباف در اسرع وقت دعواهای سال‌های 92 و 96 را تمام کنند و سطح قوی‌تری از تحمل را نشان بدهند تا از این طریق بتوانند در اداره امور و انجام وظایف، امکان عبور کشور از چالش‌های موجود را فراهم کنند.

روحانی و قالیباف در اسرع وقت دعواهای سال‌های 92 و 96 را تمام کنند
کد خبر: 452950
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «اتحاد لازم است و حتما باید جدی گرفته شود» این توصیه مقام معظم رهبری در واکنش به فضایی جدلی بود که در این چند مدت بین دولت و مجلس به‌طور کاملا پررنگی مشاهده می‌شود. تجادل موجود در مقطعی نمایان است که در کنار اینکه تحت‌تاثیر تحریم‌ و کرونا وضعیت دشواری داریم، کشور خودش را آماده از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا می‌کند تا مشخص شود که بیش از پیش به اتحاد و انسجام در داخل احتیاج داریم.

حسن ‌رسولی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: کارآمدی نظام کشورداری نیازمند ارتباط نزدیک و توام با تعامل دولت و ملت است تا از این طریق رضایت مردم که شاخصه‌های اصلی مقبولیت و مشروعیت ساختار سیاسی نظام به‌شمار می‌رود، حاصل شود. از طرفی سیاست‌گذاری قوی باید در بخش‌های مختلف کشورداری اعم از حوزه های اجتماعی‌،‌ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تنظیم روابط و مناسبات خارجی و بین‌المللی مبتنی بر جهت‌گیری منتهی به حفظ و تقویت منافع ملی، لحاظ شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنانش گفت: کارکردهای ذکر شده تحقق پیدا نخواهد کرد غیر از اینکه بخش‌های مختلف حاکمیت بر انسجام و همگرایی حداکثری توجه نشان بدهند. با نگاهی به وضعیت امروز کشورمان به وضوح می‌بینیم که نظام سیاسی در بسیاری از بخش‌ها با چالش‌هایی جدی روبرو است. یعنی تحریم‌های ظالمانه آمریکا در کنار پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی ویروس کرونا شرایط سختی را به لحاظ معیشتی به مردم تحمیل کرده است. همچنین در هسته روابط خارجی، موانع پیچیده‌ای پیش روی مسئولان ارشد نظام قرار دارد که باید تدابیر خردمندانه‌ای صورت بگیرد تا بتوانیم وضعیت موجود را به نحو احسن مدیریت کنیم.

او همچنین تصریح کرد: بر این اساس نگاه به رابطه قوه مقننه و مجریه در ماه‌های اخیر بیان‌کننده وجود چالش و شکاف است که تداوم چنین فضایی حتما باعث خلل در ایفای وظایف خواهد شد و چنین حالتی خسارت‌های زیادی را گریبان‌گیر کشور خواهد کرد. اصل 57 قانون اساسی قوای سه‌گانه را مستقل از دیگر تعریف کرده است که در ذیل این ماده مسئولیت هماهنگی و برطرف کردن ابهامات را به عهده رهبری قرار داده است. بر همین اساس آنچه مقام معظم رهبری چند روز گذشته مطرح کردند، در راستای همگرایی بین قوای کشور بود که برای کاهش مشکلات لازم به‌نظر می‌رسد.

وی توضیح داد: همچنین این را باید در نظر داشت،‌ آنچه در داخل اتفاق می‌افتد از دیدگاه ناظران بین‌المللی شرایط حاکم بر حاکمیت را نشان می‌دهد. یعنی هر گونه ناهماهنگی و تک‌روی و همچنمین حرکت در مسیر منافع جناحی و دامن زدن به انگیزه‌های انتخاباتی به تصویرسازی یکپارچه نظام سیاسی کشور در نگاه جهانیان لطمه‌ای جدی می‌زند. بر همین اساس باید روحانی و قالیباف در اسرع وقت دعواهای سال‌های 92 و 96 را تمام کنند و سطح قوی‌تری از تحمل را نشان بدهند تا از این طریق بتوانند در اداره امور و انجام وظایف، امکان عبور کشور از چالش‌های موجود را فراهم کنند.

حسن رسولی در پایان گفت: کارشکنان و تندورها باید بدانند، افکار عمومی آگاه است و حتما در قبال هزینه‌سازی‌ها باید پاسخگو باشند.

چکیده گفت‌وگو با حسن رسولی

-کارآمدی نیازمند تعامل دولت و ملت است

-نظام سیاسی با چالش‌هایی جدی روبرو است

-آنچه در داخل اتفاق می‌افتد از دیدگاه ناظران بین‌المللی شرایط حاکم بر حاکمیت را نشان می‌دهد

-کارشکنان باید در قبال هزینه‌سازی‌ها پاسخگو باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها