کد خبر: 452988
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۸:۱۶:۵۸
| |

تحریم های تازه آمریکا علیه ونزوئلا

آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه دو شخص حقیقی و یک کمپانی وضع کرده که می‌گوید نقشی فعال در تقلب انتخاباتی ونزوئلا ایفا کرده‌اند و با این کار، به دنبال حفظ فشار بر رئیس جمهوری این کشور است، در حالیکه دوران ریاست جمهوری ترامپ نیز به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود.

تحریم های تازه آمریکا علیه ونزوئلا
کد خبر: 452988
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۸:۱۶:۵۸

اعتمادآنلاین| وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، یک کمپانی فناوری بیومتریک موسوم به "Ex-Cle Soluciones Biometricas C.A" را که کالاها و خدمات مورد استفاده دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را برای برگزاری انتخابات پارلمانی اوایل ماه جاری میلادی تامین می‌کرد، تحریم کرده است.

ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بیش از ده‌ها کشور آمریکای لاتین اخیرا گفته بودند که نتایج انتخابات پارلمانی ونزوئلا را که ششم دسامبر 2020 برگزار شد و در آن، متحدان مادورو اکثریت را به دست آوردند و پیروز شدند، به رسمیت نمی‌شناسند و قبول ندارند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: تلاش‌های نامشروع دولت مادورو به منظور سرقت انتخابات در ونزوئلا برخلاف تمایلات دموکراتیک مردم این کشور است.

وی ادامه داد: ایالات متحده همچنان به هدف قرار دادن رژیم مادورو و آنهایی که از هدفش، بی اعتنایی به حق مردم ونزوئلا در برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه، حمایت می‌کنند، متعهد است.

دو شخصیت حقیقی شامل "گیلرمو کارلوس سن آگوستین"، شهروند آرژانتینی-ایتالیایی و "مارکوس خاویر ماچادو رکوئنا"، شهروند ونزوئلایی که از جانب آن شرکت بیومتریک فعالیت می‌کردند نیز در فهرست سیاه خزانه‌داری امریکا قرار گرفته و تحت تحریم هستند.

مادورو که ایالات متحده را به تلاش برای سرنگونی دولتش و به دست گرفتن منابع نفتی ونزوئلا متهم می‌کند، در بیانیه‌ای مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: مایک پامپئوی رسوا، امروز باز هم علیه ونزوئلا تحریم‌هایی احمقانه وضع کرد. آن هم علیه کمپانی و ماشین‌هایی که رای مردم را اخذ می‌کنند.

این اقدام تحریمی شامل مسدود شدن هرگونه دارایی این شرکت و دو فرد حقیقی در آمریکا می‌شود و شهروندان ایاات متحده حق معامله با آنها را ندارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها