کد خبر: 453006
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا عمرو موسی بر سر صدام حسین فریاد کشید؟

دبیر کل اسبق اتحادیه عرب مجدداً بر صحت روایتش از فریاد کشیدن بر سر صدام حسین تاکید کرد.

آیا عمرو موسی بر سر صدام حسین فریاد کشید؟
کد خبر: 453006
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر کل اسبق اتحادیه عرب مجدداً بر صحت روایتش از فریاد کشیدن بر سر صدام حسین تاکید کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در پی انتشار خاطرات عمرو موسی دبیر کل اسبق اتحادیه عرب و بررسی حضور او در بغداد برای متقاعد کردن دیکتاتور عراق به صدور اجازه ورود بازرسان بین‌المللی، با واکنش شماری از دستیاران سابق صدام حسین از جمله ناجی صبری آخرین وزیر خارجه دوره صدام حسین مواجه شد.

ماجرا از زمانی آغاز شد که عمرو موسی در جلد دوم خاطرات خود تحت عنوان «سال‌های اتحادیه عرب» به ملاقاتش با صدام حسین در بغداد اشاره کرد.

عمرو موسی در این خاطرات روایت می‌کند: «من بر سر صدام حسین فریاد کشیدم. در این دیدار احمد بن حلی معاون من هم در کنارم حضور داشت و من از صدام حسین خواستم که اجازه ورود مجدد بازرسان را بدهد.»

از سویی محمد ناجی صبری آخرین وزیر خارجه دوره صدام حسین هم در گفت‌وگویی با شبکه العربیه ادعاهای عمرو موسی در مورد فریاد کشیدن بر سر صدام حسین را تکذیب کرده و گفته است: «این من بودم که از عمرو موسی خواستم با توجه به جایگاه حقوقی‌اش به عراق سفر و صدام را متقاعد کند، اما فکر نمی‌کنم کسی باور کند که او بر سر صدام حسین فریاد کشیده باشد. از این رو تصور نمی‌کنم او روایت صحیحی از این رخداد در کتاب خاطراتش به دست داده باشد.»

همین مساله عمرو موسی را بر آن داشت تا در آخرین اظهارنظر خود عنوان کند: «من در کتابم هم نوشته‌ام احمد بن حلی گفت که من همانند فردی که فریاد می‌زده سخن می‌گفتم، و هرگز نگفته‌ام که من فریاد می‌زدم؛ اما با این لحن سخن گفتم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها