درخواست جالب سرمربی هراز آمل از فدراسیون والیبال

سرمربی تیم والیبال هراز آمل گفت: ما ابتدا به روش VNL رای داده بودیم اما الان چون روش متمرکز موفق بود به فدراسیون نامه زده‌ایم که دور برگشت هم متمرکز در تهران برگزارشود.

درخواست جالب سرمربی هراز آمل از فدراسیون والیبال
کد خبر: 453051
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۵:۴۶

اعتمادآنلاین| سرمربی تیم والیبال هراز آمل گفت: ما ابتدا به روش VNL رای داده بودیم اما الان چون روش متمرکز موفق بود به فدراسیون نامه زده‌ایم که دور برگشت هم متمرکز در تهران برگزارشود.

بهروز عطایی درباره به پایان رسیدن نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال و شرایط مسابقات، توضیح داد: طبیعی بود نیم فصلی که پشت سر گذاشتیم به خاطر کرونا از ابتدا تحت تاثیر یکسری مشکلات باشد، حتی این امکان هم وجود داشت که مشکلی پیش بیاید که بازی‌ها لغو شوند. البته در هفته هفتم به خاطر موج سوم شیوع این بیماری لیگ کنسل شد و نهایتا تیم‌ها و فدراسیون جمع‌بندی کردند که بازی‌های باقی مانده در سه هفته و به صورت متمرکز برگزار شود که تصمیم خوبی بود.

او در پاسخ به این سوال که‌ آیا روش جدید تاثیرات مثبتی در روند برگزاری مسابقات داشت: تصمیم بسیار خوبی بود. کرونایی‌های کمتری داشتیم و دلیل آن کم‌تر شدن مسافرت‌ها بود. روند مناسبی پیش گرفته شد و از لحاظ ساختاری عملکرد قابل قبولی بود. بر خلاف بسیاری از لیگ‌های معتبر جهان لیگ ما تنها یک بازی عقب افتاده در پایان نیم فصل اول داشت که بسیار خوب است، این موضوع نشان می‌دهد که تیم‌ها و اعضای اجرایی چقدر به هم کمک کردند تا فدراسیون برنامه‌های خود را پیش ببرد.

سرمربی هراز آمل درباره سطح فنی لیگ در نیم فصل اول نیز گفت: از لحاظ فنی کمتر اتفاق افتاده بود که تیم‌ها تا این اندازه به یکدیگر نزدیک باشند که برای اثبات این موضوع کافی است جدول‌ مسابقات‌ را نگاه کرد. سه تیم اول بر اساس امتیاز در جایگاه‌ها اول، دوم و سوم هستند، تیم چهارم تنها با یک باخت بیشتر یعنی 3 باخت رده چهارم را در اختیار دارد و تیم‌های بعد هم با 4 باخت در رتبه‌های پنجم و ششم هستند. به نظر من در مجموع لیگ با کیفیتی بود که شیوه برگزاری آن‌ها هم خوب بود. امیدوارم در دور برگشت هم با یک تصمیم گیری درست به مشکل نخوریم.

فدراسیون تصمیم دارد نیم فصل دوم لیگ ‌را با روش لیگ ملت‌ها برگزار کند. عطایی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست به جای آزمون و خطای روش جدید با همان روش موفق نیم فصل اول بازی‌ها برگزار شوند؟ توضیح داد: در جلسه‌ای که میام تیم‌ها و مسئولان باشگاه‌ها برگزار شد، تصمیم جمع این بود که ادامه دور رفت به صورت متمرکز در تهران و دور برگشت به صورت VNL باشد. الان هم بحث سلامتی و امنیت اهالی والیبال و تیم‌ها مطرح است که فدراسیون باید به جمع بندی برسد. در این سه چهار هفته شرایط تیم‌ها واقعا خوب بود چون ترددها کاهش یافته و مشکل جدی برای هیچی تیمی پیش نیامد.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم باید مجدد روی این موضوع فکر شود چون می‌تواند نتیجه خوبی گرفت. همچنین فدراسیون گفته است که اگر دور برگشت هم در تهران باشد ویدیو چک را استفاده می‌کند که قطعا در کاهش اشتباهات داوری تاثیر مثبت دارد. الان با توجه به اینکه روش دور رفت کمک‌ کننده است، به نظرم باید فدراسیون مجددا جمع بندی کند.

عطایی در پاسخ به این سوال که با این اوصاف موافق برگزاری نیم فصل دوم به شیوه دور رفت است؟ اظهار کرد: چون در جلسه فدراسیون و باشگاه ما مطمئن نبودیم که این شیوه جواب بدهد به روش VNL رای دادیم اما چون الان شاهد موفقیت این شیوه برگزاری بازی‌ها بوده‌ایم به فدراسیون نامه زدیم که با همین روش نیم فصل نخست، کار را پیش ببرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها