کد خبر: 453099
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

محمد بن سلمان کتاب‌های درسی عربستان سعودی را شخم زد

محمد بن سلمان در اقدامی که بیانگر آماده‌سازی برای ورود به سازش با اسرائیل است دستور داد بسیاری از احکام دینی مربوط به یهودیان که سال‌ها در کتب درسی دانش‌آموزان عربستانی وجود داشت، حذف شود.

محمد بن سلمان کتاب‌های درسی عربستان سعودی را شخم زد
کد خبر: 453099
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بن سلمان در اقدامی که بیانگر آماده‌سازی برای ورود به سازش با اسرائیل است دستور داد بسیاری از احکام دینی مربوط به یهودیان که سال‌ها در کتب درسی دانش‌آموزان عربستانی وجود داشت حذف شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، برخی از رسانه‌های عربی با برشمردن تغییرات صورت‌گرفته در کتاب‌های درسی سعودی و به ویژه تمرکز بر حذف مطالب مربوط به یهودیان و صهیونیست‌ها، این کار را نشانه آماده‌سازی محمد بن سلمان برای سازش با اسرائیل قلمداد کردند.

در میان مطالب حذف‌شده از کتب درسی دانش‌آموزان سعودی می‌توان به این موارد اشاره کرد: حذف حرام بودن همجنس‌گرایی، حذف حرام بودن جادوگری، حذف انتقاد از یهودیان، حذف تمامی آیاتی که بر جهاد تاکید دارند، حذف هشدارها در مورد همکاری با کافران و مشرکان و حذف تکذیب حق صهیونیست‌ها در حضور در سرزمین فلسطین.

از سویی سه محور درسی که در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس می‌شد و به مسائلی همچون نیروهای ارتش صهیونیستی، قبضه جهان به دست صهیونیست‌ها و نیز پروژه از نیل تا فرات اسرائیل می‌پرداخت نیز به طور کامل از کتب درسی سعودی حذف شده‌اند.

از نکات قابل توجه این تعدیل‌ها حذف جنگ خیبر از کتب درسی دانش‌آموزان سعودی است چون مغلوبان این جنگ، یهودیان بودند.

گفتنی است چندی پیش علنی شدن یکی از ملاقات‌های محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو که این بار با حضور وزیر خارجه آمریکا برگزار شده بود ولیعهد عربستان را به شدت عصبانی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها