کد خبر: 453154
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۲:۵۳
| |

همراه اول پیشتاز میزبانی از کاربران طرح ترابرد سیمکارت

میزان ترابرد سیمکارت در حال حاضر اشباع شده و اکنون بررسی گزارش‌های مربوط به ترابرد می‌تواند اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار دهد.

همراه اول پیشتاز میزبانی از کاربران طرح ترابرد سیمکارت
کد خبر: 453154
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۴:۵۲:۵۳

اعتمادآنلاین| میزان ترابرد سیمکارت در حال حاضر اشباع شده و اکنون بررسی گزارش‌های مربوط به ترابرد می‌تواند اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار دهد. همراه موبایلستان باشید تا گزارش مربوط به این موضوع را مطالعه کنیم.

طرح ترابردپذیری سیمکارت که چند سال پیش وارد فاز اجرایی شد توانست از همان ابتدا با استقبال خوب کاربران مواجه شود. استقبالی که روند آن روز به روز بیشتر شد و بسیاری از کاربران اپراتور سیمکارت خود را تغییر دادند.

طرح ترابرد پذیری در واقع سرویسی بود که کاربران از طریق آن می‌توانستند با حفظ شماره فعلی خود، اپراتور سیمکارتشان را تغییر دهند. این کار باعث می‌شد که دیگر کاربران در صورت عدم رضایت از سرویس‌دهی اپراتور سیمکارت خود‌، مجبور به تغییر شماره موبایل نیز نباشند و تنها اپراتور سیمکارت را با حفظ شماره تغییر دهند.

همان‌طور که می‌دانید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به صورت فصلی گزارش‌هایی را منتشر می‌کند که بر اساس آن میزان ترابرد به اپراتور‌های مختلف را از جنبه‌های گوناگون مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بر این اساس در حال حاضر نیز گزارش فصل جدید آن منتشر شده که تغییرات جالب و قابل فکری را روی آن شاهد هستیم. با وجود اینکه در همان ابتدای کار در هر گزارش شاهد رشد آمار ترابرد بودیم، اما در حال حاضر میزان ترابرد به کمتر از زمان شروع این طرح رسیده است و این بدان معناست که درخواست‌ها اشباع شده و طرح به هدف نهایی خود رسیده و اغلب کاربرانی که از اپراتور‌ خود ناراضی بودند به سراغ اپراتور دیگری رفته‌اند.



در زمان شروع طرح ترابرد سیمکارت، پیش‌بینی بسیاری از افراد این بود که بیشتر کاربران با شماره‌های همراه اول به ایرانسل ترابرد خواهند کرد و این طرح در واقع به نفع ایرانسل خواهد بود. اما حال که طرح به هدف خود رسیده، می‌توان از روی گزارش‌ها متوجه شد که این موضوع چندان درست نبوده و برخلاف پیش‌بینی‌ها کاربران زیادی علاقه داشتند که به همراه اول ترابرد کنند.

جدول قیمت مسکن

بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص ترابرد پذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) تاکنون 1357180 کاربر سیمکارت خود را ترابرد کرده‌اند که از این میزان 47 درصد از خروجی‌ها مربوط به ایرانسل است که کاربران آن به اپراتور‌های دیگر ترابرد کرده‌اند. 49 درصد این کاربران وارد شبکه همراه اول شده‌اند. از کاربران ایرانسل 598433 نفر به شبکه همراه اول ترابرد کرده‌اند و 562657 نفر از همراه اولی‌ها نیز وارد شبکه ایرانسل شده‌اند. رایتل بر اساس میزان کاربری که دارد، کمترین خروجی و ورودی را داشته است. بر این اساس تنها 73146 نفر از کاربران رایتل وارد شبکه ایرانسل و 62448 نفر از آن‌ها وارد شبکه همراه اول شده‌اند.

با وجود اشباع درخواست‌ها می‌توان متوجه شد که استقبال کلی کاربران از شبکه همراه اول بیشتر از ایرانسل بوده و این دقیقا برعکس پیش‌بینی‌ها است. نظر شما در خصوص این طرح چیست و شما کدام اپراتور را برای خود انتخاب کرده‌اید؟ نظرات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما و کاربران موبایلستان به اشترک بگذراید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها