نبویان: مذاکرات برجامی باعث مشکلات معیشتی مردم شده است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان تحریف همه مشکلات را به تحریم ربط می‌دهد در حالی که مذاکرات «برجامی» باعث مشکلات معیشتی مردم شده است.

نبویان: مذاکرات برجامی باعث مشکلات معیشتی مردم شده است
کد خبر: 453201
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۰۷:۵۳:۵۴

اعتمادآنلاین| سید محمود نبویان، نماینده تهران در مجلس یازدهم در واکنش به افرادی که به دنبال تحریف فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رفع تحریم‌ها هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود گفتند که ما دو شیوه در برداشتن تحریم‌ها داریم که یک مورد رفع تحریم‌ها و مورد بعدی خنثی سازی تحریم‌ها است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما بتوانیم باید رفع تحریم‌ها را سریعاً انجام دهیم اما از سوی دیگر فرمودند که چهار سال از زمان مذاکرات گذشته و علیرغم آنکه قرار بود از سال 94 تحریم‌ها برداشته شود، این اتفاق نیفتاده و لذا فرمودند باید در این شرایط به سمت خنثی سازی تحریم‌ها حرکت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه جریانی که مخالف زندگی راحت مردم هستند و نمی‌خواهند که مردم یک زندگی خوب و با وضعیت معیشتی قابل قبولی داشته باشند، نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری مغالطه می‌کنند.

نبویان تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر بتوانیم، حتی یک ساعت هم نباید در تحریم بمانیم اما پنج سال است که تحریم‌ها رفع نشده است و به همین دلیل باید به سمت خنثی سازی تحریم‌ها برویم اما جریان تحریف بخشی از صحبت‌های ایشان را حذف کردند.

وی تاکید کرد: مذاکره فی‌نفسه نه خوب و نه بد است اما مذاکرات برجامی ما را به جایی رسانده که شاهد کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت دلار و گرانی لحظه‌ای کالاها هستیم و می‌توان گفت که این مذاکرات مردم را به فلاکت رسانده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مذاکرات برجامی نه تنها تحریم‌ها را برنداشت بلکه مشکلات اقتصادی مردم را صد برابر کرد و می‌توان گفت که این مذاکره بد است اما اگر مذاکره‌ای که مشکلات اقتصادی مردم را حل کند و تحریم‌ها را بردارد، مذاکره‌ای خوب است.

نبویان گفت: مهمترین تحریم ما، تحریم بانکی است که قرار بود در 27 دی ماه سال 94 و در زمان ریاست جمهوری «اوباما» برداشته شود اما مطلقاً برداشته نشد و نتیجه این مذاکرات، تحریم‌های بیشتر و زندگی سخت معیشتی مردم شد.

وی بیان کرد: مردم دچار مشکلات سخت معیشتی هستند و الان نه تنها خرید خانه بلکه اجاره مسکن برای برخی از مردم تبدیل به آرزو شده است و در این شرایط باید ببینیم چند درصد از مشکلات مردم مربوط به مذاکرات است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: 9 میلیون تن از ارزاق مردم وارد کشور شده اما در گمرک مانده و ترخیص نشده است که نزدیک به چهار میلیون تن از آن نهاده‌های دامی بود و چند صد هزار تن از این کالاها در گمرک فاسد شد و این سوال برای ما پیش می‌آید که آیا ترخیص کالاها نیز به تحریم‌ها ربط دارد یا به مدیریت ضعف برخی از افراد ارتباط دارد؟

نبویان ادامه داد: از سوی دیگر بازار بورس، پمپاژ پول است اما شاهد مشکلات زیادی در این بازار هستیم و سوال ما این است که آیا برای حل مشکلات بورس هم باید با غربی‌ها مذاکره کرد یا مدیریت ناکارآمد داخلی باعث این مشکلات شده است.

وی با اشاره به مشکل مسکن در کشور، گفت: دولت باید سالانه 900 واحد مسکونی تولید می‌کرد در حالی که طبق گفته دولتمردان فقط 300 واحد مسکونی ایجاد شده است و دولت در این هفت سال، سالانه 600 هزار واحد مسکونی کمتر ایجاد کرده است و با احتساب این هفت سال، چهار میلیون و 200 هزار واحد مسکونی طی این سال‌ها ساخته نشده است. در این شرایط، برخی از دولتمردان مسکن مهر را مزخرف دانستند و سوال این است که آیا برای حل مشکل مسکن هم باید با غربی‌ها مذاکره کرد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد جلوی تولید شرکت‌های دانش بنیان را می‌گیرند و در حالی که شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند اقلام پزشکی تولید کنند اما مافیای واردات مانع آنان می‌شوند و می‌توان گفت که مشکلات ما در بخش‌های مختلف ربطی به تحریم‌ها ندارد بلکه حاصل مدیریت خسته، ناکارآمد و غرب گرا و همچنین مشکلات اقتصادی مردم ثمرات مذاکرات برجامی است.

نبویان گفت: متأسفانه دولتمردان به هیچ وجه بلد نیستند که مذاکره کنند چرا که بیش از 600 میلیون بازار در کشورهای عربی و منطقه وجود دارد اما مسئولان ما با آنان مذاکره نمی‌کنند و تصورشان آن است که کشورهای دنیا فقط همین چهار کشور آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه است و هیچ کشور دیگر در دنیا برای مذاکره وجود ندارد.

وی افزود: جریان تحریف به دنبال آن هستند که به دروغ تمام مشکلات را به تحریم‌ها ربط دهند در حالی که 20 تا 30 درصد از مشکلات ما به تحریم‌ها مربوط است و مابقی ناشی از ناکارآمدی مسئولان داخلی است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موارد دیگر تحریف آن است که تحریف کنندگان می‌گویند مذاکره باید در همان مسیر قبلی و توسط مذاکره کنندگان سابق انجام شود در حالی که مذاکره کنندگان قبلی ما جز خسارت هیچ چیزی برای مردم نیاوردند و اقتصاد برجامی، مسکن برجامی و دلار برجامی تنها نتیجه‌ای است که از این مذاکرات می‌بینیم.

نبویان گفت: تحریف بعدی این است که این افراد مذاکراتی را که برای مردم بدبختی آورده، مثبت جلوه می‌دهند و اعتقادشان بر این است که مشکلات ما به دست دشمنان حل می‌شود در حالی که آمریکا همان آمریکا است و ما نباید مسیر اشتباه سابق را تکرار کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دولتمردان به دنبال مذاکره هستند، بهتر است با کشاورزان، گندم کاران، تولیدکنندگان و مردم خودمان مذاکره کنند تا بلکه جامعه نجات پیدا کند و جا دارد آنان به جای تأکید بر مذاکره، مشکلات مردم را حل کنند تا مردم در صف مرغ و تخم مرغ نایستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها