کد خبر: 453202
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

سرپرست کاروان المپیک ایران:

المپیک توکیو برگزار می شود / یک پنجم تا یک دهم ظرفیت سالن‌های المپیک برای هواداران است

نصرالله سجادی، سرپرست کاروان المپیک ایران، گفت: کمیته برگزاری بازی ها در آبان ماه جلسه ای را به صورت وبینار داشتند و همه تاکیدها بر این بود که اگر کرونا در این شرایط باشد، بازیهای المپیک برگزار می شود.

المپیک توکیو برگزار می شود / یک پنجم تا یک دهم ظرفیت سالن‌های المپیک برای هواداران است
کد خبر: 453202
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک توکیو گفت: ژاپن و کمیته بین المللی المپیک 100 درصد دنبال برگزاری المپیک هستند.

نصرالله سجادی در مورد بازی های المپیک توکیو گفت: کمیته برگزاری بازی ها در آبان ماه جلسه ای را به صورت وبینار داشتند و همه تاکیدها بر این بود که اگر کرونا در این شرایط باشد، بازیهای المپیک برگزار می شود. در این نشست گزارشی از آمادگی بخش های مختلف ژاپن برای برگزاری المپیک نیز ارائه شد و کمیته برگزاری بازی ها عنوان کرد، تمام شرکت کنندگان دارای آی دی کارت باید 72 ساعت قبل از حرکت به ژاپن آزمایش کرونا بدهند و همه باید واکسن زده باشند. اگر کشوری واکسن نداشته باشد کمیته بین المللی المپیک به تعداد نفرات، واکسن ارسال می کند.

او ادامه داد: شرکت کنندگان دو هفته قبل از بازی ها باید در توکیو باشند تا قرنطینه شوند. البته باز هم بستگی به شرایط کرونا در آن زمان دارد. از شهریور ماه کار گروهی با حضور نمایندگان ioc، کمیته برگزاری بازیها و سازمان جهانی بهداشت تشکیل شده است و بررسی راهکارهای لازم را انجام می دهند تا شیوع ویروس کرونا در زمان بازیها کمتر شود. رعایت نکات بهداشتی با سخت گیری بالا انجام می شود و به صورت تصادفی از همه شرکت کنندگان دارای آی دی کارات تست کرونا می گیرند.

سجادی همچنین گفت: کشور میزبان و کمیته بین المللی المپیک دنبال این هستند 100 درصد بازی ها را برگزار کنند. تماشاگران هم یک پنجم تا یک دهم ظرفیت سالن ها پذیرش می شوند. کمیته برگزاری بازی ها اوایل سال 2021 دوباره نشستی را با سرپرستان کاروان ها خواهند داشت. همه ثبت نام های انجام شده نیز به قوت خودش باقی است و زمان دیگری هم برای تجدید نظر تعیین می کنند. کمیته بین المللی المپیک نیز کمک های مالی را بخاطر کرونا به 206 کشور می کند.

سجادی در پاسخ به این پرسش که برگزاری اردوها قبل از بازیها ی المپیک انجام می شود یا خیر، گفت: هنوز در این مورد چیزی نگفته اند و منوط به شرایط کرونا در آینده است.

پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی های ساحلی آسیا نیز در مورد این بازی ها بیان کرد: بازی ها قرار بود در 19 رشته برگزار شود که رشته قایق موتوری حذف شد. در چهار منطقه شهر سانیا بازی ها برگزار می شود که 30 دقیقه فاصله آنها با دهکده ورزشکاران است. اما و اگرهایی در مورد شرایط حضور در این بازیها است و هنوز کمیته برگزاری بازی ها پروتکل های خود را برای برگزاری بازیها اعلام نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها