کد خبر: 453214
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۰۸:۲۶:۵۹
| |

ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل:

ما مسئول تاثیرات جانبی واکسن کرونا نیستیم

رئیس جمهوری برزیل واکسن کمپانی فایزر-بیونتک را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که سازندگان این واکسن مقابله با کرونا، مسئولیت عواقب جانبی ناخواسته این واکسن را نمی‌پذیرند.

ما مسئول تاثیرات جانبی واکسن کرونا نیستیم
کد خبر: 453214
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۰۸:۲۶:۵۹

اعتمادآنلاین| ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل بی اعتمادی خود را نسبت به این کمپانی‌های داروسازی اعلام کرد و به صورت عجیبی این مساله را مطرح کرد که واکسینه شدن، افراد را به "کروکودیل" تبدیل می‌کند!

وی گفت: قرارداد فایزر کاملا همه چیز را مشخص می‌کند؛ "ما مسئول تاثیرات جانبی این واکسن نیستیم."

اگر شما به کروکودیل تبدیل شدید، مشکل خود شماست! اگر شما به یک ابر انسان تبدیل شدید، اگر زنی ریش درآورد یا مردی با صدای زنانه صحبت کرد، آنها کاری انجام نمی‌دهند!

رئیس جمهوری برزیل همچنین گفت، واکسیناسیون در کشور اجباری نخواهد بود اما دارو باید برای هر کسی که مایل به ایمن سازی است در دسترس باشد.

بولسونارو اخیرا اعلام کرده بود که این واکسن را تزریق نمی‌کند.

13 دسامبر سال جاری میلادی، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که طرح واکسیناسیون یک دوره پنج ماهه برای 51 میلیون نفر در گروه‌های اولویت دار نظیر متخصصان بهداشت و سالخوردگان است. این طرح مورد انتقاد قرار گرفت زیرا هیچ تاریخی برای واکسیناسیون جهانی تعیین نشده است.

مقام‌های برزیل متعهد به خرید 100 میلیون دوز واکسن مقابله با کرونا به ارزش 39 میلیون دلار از کمپانی Oxford-AstraZeneca شده‌اند. علاوه بر این، انتظار می‌رود برزیل 42.5 میلیون دوز هم از برنامه واکسن کوواکس دریافت کند و با کمپانی فایزر هم برای خرید 70 میلیون دوز دیگر از واکسن مقابله با کرونا در حال گفتگو است.

بولسونارو که درباره پاندمی کرونا و اقدامات محدودسازی آن تردید دارد، در ژوئیه به کووید مبتلا شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها