آندره‌آ بوچلی؛ موسیقی‌دانی که عاشق فوتبال است

آندره‌آ بوچلی، موزیسین بزرگ ایتالیایی، درباره علاقه‌اش به فوتبال گفت: من همیشه عاشق فوتبال بودم، از دوران کودکی که در مدرسه شبانه‌روزی درس می‌خواندم. وقتی که با رادیو برنامه «تمام فوتبال دقیقه به دقیقه» را گوش می‌دادم. این شور بزرگ ایتالیایی است که هرگز بدون آن بزرگ نمی‌شوید.

آندره‌آ بوچلی؛ موسیقی‌دانی که عاشق فوتبال است
کد خبر: 453326
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۲:۳۶:۴۳

اعتمادآنلاین| آندره‌آ بوچلی، اهل توسکانی است و در بچگی فوتبالیست خوبی بود اما فوتبال برایش یک خاطره تلخ به ارمغان آورد. از 5 ماهگی دچار «گلوکوم» (کوری تدریجی) بود و در 12 سالگی وقتی درون دروازه ایستاده بود، توپ به چشمش برخورد کرد تا برای همیشه بینایی‌اش را از دست بدهد. یکی از برجسته‌ترین موزیسین‌های دنیا و خواننده بزرگ اُپرا گفت‌وگویی جالب و متفاوت درباره فوتبال با سایت فیفا داشته که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

آندره‌آ، تو از وقتی در دهه 1960 به مدرسه راهنمایی می‌رفتی هوادار اینترمیلان بودی. بت‌های تو چه کسانی بودند و چه چیزی باعث شد این باشگاه را دوست داشته باشی؟


من همیشه عاشق فوتبال بودم، از دوران کودکی که در مدرسه شبانه‌روزی درس می‌خواندم. وقتی که با رادیو برنامه «تمام فوتبال دقیقه به دقیقه» را گوش می‌دادم. این شور بزرگ ایتالیایی است که هرگز بدون آن بزرگ نمی‌شوید. این راهی برای بچه ماندن است، حتی در سن من. وقتی برای اولین بار یک هوادار اینتر شدم، تیم بسیار قدرتمندی بود و همه‌چیز را برنده شده بود. این تیم خارق‌العاده بود که من می‌توانم مثل همه هواداران اینتر به یاد بیاورم: سارتی، بورگنیچ، فاکتی، بدین، گوارنری، پیکی، ژایر، ماتسولا، دومنینی، سوارس، کورسو!

دنبال کردن اینتر چیزی است که با خانواده‌تان به اشتراک می‌گذارید. بازیکن مورد علاقه‌تان در ترکیب فعلی اینتر چه کسانی هستند؟


بله، من این موضوع را به دو پسرم، آموس و متئو انتقال داده‌ام و اعتراف می‌کنم که سعی می‌کنم با دختر 8 ساله‌ام ویرجینیا هم همین کار را انجام دهم، هرچه به نظر می‌رسد او علاقه خاصی ندارد. هواداری از اینتر در سال‌های اخیر رنج‌های زیادی به همراه داشته است، چراکه تیمی است که همیشه باعث رنج شما می‌شود. تیم فعلی بازیکنان بزرگی دارد که من آنها را تحسین می‌کنم. برای مثال روملو لوکاکو، برای اینکه همیشه قلبش را در بازی قرار می‌دهد. الساندرو باستونی که یک دوست است. استفان دی‌فرای و خرید جدید اشرف حکیمی.

1

فکر می‌کنید بهترین بازیکن حال حاضر جهان کیست؟


می‌گویم توازن خوبی بین رونالدو و مسی وجود دارد. احتمالاً مسی از لحاظ تکنیک بهترین است، در حالی که رونالدو ورزشکار بهتری است.

بهترین خاطره شما از جام جهانی‌ چیست؟


اولین خاطره واضح من از جام جهانی‌ به سال 1970 برمی‌گردد که ایتالیا در مکزیک به فینال رسید و در یک مسابقه افسانه‌ای که هنوز هم «بازی قرن» شناخته می‌شود، آلمان غربی را 4 بر 3 شکست داد. متأسفانه ما فینال مقابل برزیلِ پله را واگذار کردیم.

قهرمانی ایتالیا در اسپانیا 1982 و آلمان 2006 بیش از همه شما را به وجد آورد؟


هر دو من را به وجد آورده‌اند. البته در سال 82 قهرمانی روشن‌تری داشتیم. در اسپانیا کاملاً شایسته بودیم و اختلاف گل بسیاری با آلمان غربی قدرتمند داشتیم. در حالی که در سال 2006 به همراه پسرانم جام جهانی‌ را تماشا کردم و این بسیار هیجان‌انگیز بود اما در ضربات پنالتی، درست در هنگام مرگ، با گل فابیو گروسو پیروز شدیم. بنابراین هردو واقعاً تجربیات بسیار خوبی بودند اما بسیار متفاوت.

شما بعد از قهرمانی لسترسیتی در ورزشگاه این تیم با کلودیو رانیری آواز خواندید. چرا و چطور این ایده به‌وجود آمد؟


این یک تجربه بی‌نظیر و لذت‌بخش بود. در میانه میدان بازی و با حس وطن‌پرستی من. واقعاً از دستاورد لستر هیجان‌زده شدم. این یک افسانه واقعی با مهارت و کار تیمی بود. این درسی برای زندگی است و یک حقیقت که به ما یادآوری می‌کند جایی که اراده وجود دارد، راهی نیز وجود خواهد داشت. همان‌طور که گفتید رانیری که این ماجراجویی را رهبری می‌کرد، کلودیو رانیری هموطن من بود. از دوستم خاویر زانتی شماره تلفن او را گرفتم و مستقیماً تماس گرفتم تا تحسینش کنم و پیشنهاد بدهم برای تیمش آواز بخوانم. ما تاریخ را مشخص کردیم و خوشبختانه آن روز مصادف شد با روز پرشور جشن و اولین یک‌شنبه‌ای که به‌عنوان قهرمان در ورزشگاه کینگ‌پاور حضور داشتند.

1

یکی از آهنگ‌های آلبوم جدید شما به نام «باور» سرودی است که طرفداران بسیاری از باشگاه‌ها آن را دوست دارند: «تو هرگز تنها قدم نخواهی زد». چرا این آهنگ خاص را انتخاب کردید؟


درست است، این آهنگ یکی از جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین آهنگ‌های تاریخ فوتبال است اما این‌بار آن را برای معنویت عمیقی که بیان می‌کند، انتخاب کردم. این آهنگی است که مردم را به هم نزدیک می‌کند و قلب بسیاری از مردم را گرم می‌کند. نوعی اعلام عشق، همبستگی و وحدت در دوران تاریک است.

جام ملت‌های اروپا و جام جهانی‌ بعدی در سال‌های 2021 و 2022 برگزار می‌شود. نظرتان در مورد شانس ایتالیا چیست و رمز موفقیت‌شان چه خواهد بود؟


دو رویداد بین‌المللی مهم در فوتبال هستند. بیایید آرزو کنیم که در امنیت و از اینکه می‌توانیم یکدیگر را در آغوش بگیریم و در ورزشگاه‌ها خوشحال باشیم، لذت ببریم. من نمی‌خواهم پیش‌بینی کنم اما ذاتاً خوشبین و یک وطن‌دوست هستم. شک ندارم که می‌توانم نتایج خوب ایتالیا را جشن بگیرم.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها