کد خبر: 453328
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۲:۴۰:۳۶
| |

معاون کل وزارت بهداشت:

95 درصد مردم ماسک بزنند، مرگ‌و‌میر به روزی 10 تا 15نفر می‌رسد

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیش‌بینی بین‌المللی اگر 95 درصد مردم ماسک بزنند در 3 ماه و نیم آینده و در فروردین ماه میزان مرگ و میر کرونا به 10 تا 15 مورد خواهد رسید و اگر میزان استفاده از ماسک در سطح کنونی 70 درصد باشد به مرگ روزانه 50 تا 60 مورد می‌رسد.

95 درصد مردم ماسک بزنند، مرگ‌و‌میر به روزی 10 تا 15نفر می‌رسد
کد خبر: 453328
|
۱۳۹۹/۰۹/۳۰ ۱۲:۴۰:۳۶

اعتمادآنلاین| ایرج حریرچی،معاون کل وزیر بهداشت گفت: اکنون با کاهش 60 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا روبرو هستیم و هرگونه عادی پنداری ، تسامح و ساده انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

حریرچی گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که بیماری دوباره خیز بر ندارد و هر گونه تجمع می‌تواند سبب افزایش بیماری شود. حتی با وجود آلودگی هوا هر یک ساعت در حدود 5 دقیقه پنجره ها را باز کنید.

معاون وزیر بهداشت گفت: کشور ما از نظر موارد ابتلا در رتبه پانزدهم جهان و از نظر مرگ و میر روزانه در رتبه هفدهم و از نظر میزان مرگ و میر در یک میلیون نفر رتبه 33 دنیا هستیم و بلژیک، فرانسه، انگلیس و آمریکا بالاتر از ما و در رتبه‌های نخست هستند.

او گفت: درباره برگزاری دورهمی شب یلدا به صورت زیر زمینی در تالارها، رستوران‌ها و باغ تالارها هشدار می دهیم وبا متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد و اسامی کافه‌ها، رستوران‌ها و تالارهای متخلف را رسانه ای خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها