کد خبر: 453443
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۰۸:۱۲:۰۰
| |

بنی گانتس و نتانیاهو برای تمدید زمان بررسی لایحه بودجه توافق کردند

در تلاش برای جلوگیری از انحلال کنست و کشیده شدن به انتخابات جدید، دو قطب دولت اسرائیل، لیکود و آبی و سفید بر سر تمدید زمان بررسی لایحه بودجه سالانه این رژیم به توافق رسیدند.

بنی گانتس و نتانیاهو برای تمدید زمان بررسی لایحه بودجه توافق کردند
کد خبر: 453443
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۰۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| 48 ساعت قبل از تاریخ انحلال بیست و سومین پارلمان اسرائیل، یکشنبه شب توافق نامه ای بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود و نیز بنی گانتس، شریک دولت ائتلافی و رهبر ائتلاف آبی- سفید منعقد شد.

طبق این توافق بررسی لایجه بودجه براساس جدول زمانی جدید و به منظور دستیابی به راه حلی در این باره برای مدت دو هفته به تاخیر افتاد.

دو طرف توافق کردند "تاریخ تصویب بودجه را به 5 ژانویه 2021 موکول کنند و در صورت تصویب نشدن لوایح بودجه، کنست منحل و 23 مارس آینده انتخابات جدید برگزار می شود."

حزب آبی و سفید در بیانیه ای اعلام کرد امروز دوشنبه پیش نویس قانونی ارائه می شود که طبق آن بودجه سال 2020 ، 31 دسامبر سال جاری و بودجه 2021 نیز 5 ژانویه همان سال تصویب می شود و در صورت عدم تصویب این لوایح، کنست منحل و انتخابات برگزار می گردد."

این حزب همچنین اعلام کرد این توافق نهایی نیست و در صورت عدم تفاهم دو طرف بر سر چارچوب اجرایی این توافق ممکن است کنست روز سه شنبه منحل شود.

شبکه کان نیز اعلام کرده است که انتظار می رود نتانیاهو و گانتس در ساعات آینده در مورد سایر موضوعات ، به ویژه انتصابات سیستم قضایی و موضوع نخست وزیر دوره ای ، به توافق برسند.

نتانیاهو دنبال تصویب بودجه یک ساله است در حالی که گانتس بر بودجه دو ساله اصرار دارد.

اسرائیل شاهد دو انتخابات در آوریل و سپتامبر 2019 بود ، سپس سومین انتخابات در مارس 2020 بود که منجر به تشکیل دولت فعلی در ماه مه همان سال شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها