محمد بنا:

طلای المپیک با شکست روس‌ها لذتبخش است

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، گفت: لطف کشتی به این است که با شکست حریفان قدرتمند روسی به مدال طلای جهان و یا المپیک برسیم و حیف شد که روس‌ها در المپیک حضور ندارند و شاید زیر پرچم المپیک بیایند.

طلای المپیک با شکست روس‌ها لذتبخش است
کد خبر: 453456
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد بنا» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روزی که در سایت‌ها متوجه شدم، تیم ملی کشتی فرنگی روسیه با ترکیب کامل و اصلی خود در جام جهانی انفرادی صربستان حضور پیدا می‌کند، همان موقع به کادر فنی گفتم که اگر چاره داشتم تیم کامل را با همین شرایط می‌بردم که فرنگی‌کاران بتوانند با روس‌ها مبارزه کنند.

وی اظهار داشت: اصلا لطف کشتی چه در کشتی آزاد و چه در فرنگی در این است که روسیه باشد و با آنها مبارزه کنیم و شکستشان دهیم. مثلا در یک وزنی روس‌ها در همین جام جهانی انفرادی ضعیف بودند و پیش‌بینی می‌کردم که یک نفر را بفرستم که در آن وزن مدال طلا بگیرد که همه بگویند مدال طلا گرفته در حالی که این طلا به چه دردی می‌خورد. در وزن قوی باید مدال بیاوری و اینکه مسابقات هم سطحش خوب باشد و حیف شد روسیه در المپیک نیست.

در چین باید کار سهمیه‌ها را یکسره کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک 2012 لندن و 2016 ریو ادامه داد: تنها تیمی آماده از نظر جسمانی در جام جهانی انفرادی در صربستان، روسیه بود که آن هم متاسفانه در المپیک نمی‌تواند شرکت کند و ما سعی می‌کنیم این مدت باقیمانده را اگر این ویروس اذیت نکند اردوهای مستمر داشته باشیم. بعد از چند وقت نخستین اردوی تیم ملی بعد از لیگ طی روزهای دوم تا 12 دی برگزار می‌شود و به همین صورت اردونشینان 4 یا 5 روز استراحت می‌کنند تا اردوهای بعدی و بعد از آن در مسابقات قهرمانی آسیا در بهمن ماه و سپس در مسابقات گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که اوایل فروردین در چین برگزار می‌شود تا همان جا کار را تمام کنیم و بتوانیم در سه وزن باقیمانده سهمیه المپیک بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: البته کار نماینده کشورمان برای کسب سهمیه وزن 67 کیلوگرم سخت است و احتمال دارد کار به پیکارهای گزینشی جهانی که اردیبهشت ماه در بلغارستان برگزار میشود، بکشد و بعد از آن هم شرایط مهیا شود بتوانیم اردوهای مستمری داشته باشیم تا بتوانیم در المپیک توکیو آبروداری کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به سووالی در خصوص شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا و خوشحالی طرفداران رقیب، گفت: زیاد این مساله را حساس نکنید. کلا همه جای دنیا همین است و مثلا منچستریونایتد با سیتی تماشاگرانشان این کارها را می‌کنند یا طرفداران بارسلونا و رئال مادرید یا در آلمان بایرن‌مونیخ خودش را تافته جدا بافته می‌داند. من طرفدار پرسپولیسم و این تیم را دوست دارم اما دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا یک مساله ملی بود و می‌دانید که اگر تیم ما قهرمان می‌شد بعد از سال‌ها یک تیم ایرانی قهرمان باشگاه‌های آسیا می‌شد ولی متاسفانه شرایطی شد که این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: ولی با همه طرفدری‌ها و عرق ملی که دارم اگر ما برنده می‌شدیم عدالت فوتبال رعایت نمی‌شد؛ چرا که ما اصلا سیستم مدیریتی نداریم و فقط با غیرت بچه‌ها می‌خواهیم برویم با بازیکنان چند میلیون دلاری مسابقه بدهیم و بعد هم پیروز باشیم. باید خوشحال باشیم که پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و توانست واقعا یک بازی عالی را انجام دهد و طی اشتباهاتی که داشتیم 2 گل خوردیم. ولی در مجموع عدالت فوتبال اجازه نباید بدهد تیم‌های کشورمان با این شرایط قهرمان لیگ قهرمانانان آسیا شوند یا تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. باید قطر، کره‌جنوبی یا ژاپن قهرمان شوند و آنقدر باید اینها قهرمان شوند تا متوجه ضعف خودمان شویم و هر زمانی هم که قهرمان نمی‌شویم میزگرد تشکیل می‌دهند که چه برنامه‌ای داشته باشیم و همه می‌شود حرف و دوباره دلال‌بازی.

بنا در خصوص عملکرد «حسین نوری» و «محمدهادی ساروی» نمایندگان وزنهای 87 و 97 کیلوگرم ایران در جام جهانی انفرادی کشتی فرنگی در صربستان و اینکه به برخی قضاوتها اعتراض داشت، گفت: مساله داوری جای خودش را داشت. ما عادت کردیم که همیشه داور را مقصر بدانیم موضوعی که در فوتبال کشورمان زیاد رخ میدهد و همیشه کاسه و کوزهها را سر داوری میشکنیم و من این عادتها را ندارم.

وی ادامه داد: این 2 نفر را به چه علت به جام جهانی انفرادی در صربستان اعزام کردیم؟ دوست داشتیم هر 2 نفرشان مدال طلا بگیرند. حسین نوری کسی بود که پس زده بود و فکر می‌کردم که تمام شده بود، اما وقتی در انتخابی تیم ملی رامین طاهری را شکست داد اعزامش کردم و تاکید کردیم که حتما باید به صربستان برود. در مبارزه او با «داوید چاکواتادزه» قهرمان المپیک از روسیه کاری ندارم که شرایط فنی خودش را داشت اما در دیدار رده‌بندی با حریف اوکراینی، به نظر شما و کارشناسان کشی، مفت شکست نخورد؟ یعنی با قدرت عظیمی که دارد مبارزه را واگذار می‌کند. از سوی دیگر 8 تا 9 ماه کرونا بوده و ما چه چیزی به حسین نوری دادیم که از او توقع داشتیم. تجربه و عدم تجربه و یا قابلیت‌های جسمانی و استعدادهای ذاتی هیچ وقت به کشتی‌گیر کمک نمی‌کند و تنها چیزی که می‌تواند کمک کند تشکیل اردوهای تیم ملی است که اینها کنار هم باشند و منظم تمرین کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی یادآور شد: متوجه شدم که حسین نوری هنوز برای پیشرفت خیلی جا دارد و اگر اشتباهات بچه‌گانه نمی‌کرد شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد. اگر در اردوی تیم ملی بود و تمرین می‌کرد به طور حتم عملکرد بهتری داشت. او باید کار کند و اگر خواستیم او یا رامین طاهری را برای کسب سهمیه 87 کیلوگرم اعزام کنیم و یا به المپیک برود باید ضعف‌ها را بپوشانیم.

بنا بیان داشت: «محمدهادی ساروی» نیز همچنین که او هم چند تا اشتباه داشت و در عین حالی که حقش مدال طلا بود و ضمن آنکه با حریف قدرتمند روسی هم مبارزه خوبی داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها