کد خبر: 453582
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اماراتی‌ها ادعا کردند: تانک‌های ساخت ترکیه هنوز موتور ندارند

یک رسانه نزدیک به ابوظبی ادعا کرد، ساختار صنایع نظامی ترکیه با وجود هیاهویی که برای ساخت تانک بومی خود به راه انداخته، اما چون کارخانه آلمانی از ارسال موتورهای این تانک‌ها امتناع می‌کند زمین‌گیر مانده‌اند.

اماراتی‌ها ادعا کردند: تانک‌های ساخت ترکیه هنوز موتور ندارند
کد خبر: 453582
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک رسانه نزدیک به ابوظبی ادعا کرد، ساختار صنایع نظامی ترکیه با وجود هیاهویی که برای ساخت تانک بومی خود به راه انداخته، اما چون کارخانه آلمانی از ارسال موتورهای این تانک‌ها امتناع می‌کند زمین‌گیر مانده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی اسکای نیوز عربی که نزدیک به دولت امارات متحده عربی است طی گزارشی در این باره خبر داد، صنایع نظامی ترکیه در سایه تحریم‌های اعمال‌شده از سوی واشینگتن ضربه دردناکی را متحمل شده و تانک‌های بومی‌شان که افتخار صنایع نظامی ترکیه به شمار می‌روند، به دلیل نرسیدن موتورهایشان از یک کارخانه آلمانی غیرمتحرک خواهند ماند.

به نوشته این پایگاه، پروژه تولید تانک‌های «تای» که با سرمایه‌گذاری قطری‌ها در دست انجام است از آنجا که شرکت آلمانی «ام تی یو اینجن» حاضر نیست به تعهدات خود در تامین موتورهای آن عمل کند روی زمین مانده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: بر اساس قرارداد فیمابین بنا بود موتورهایی از نوع MUT833 با 1500 اسب بخار در اختیار ترکیه قرار گیرد، اما شرکت آلمانی اعلام کرده است تا یک سال دیگر قادر به ایفای تعهدات خود نیست.

به گفته کارشناسان، اقدام شرکت آلمانی با افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه و قرار گرفتن صنایع دفاعی ترکیه در این فهرست در ارتباط است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها