کد خبر: 453588
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۴:۳۵:۰۰
| |

افزایش 18درصدی صید کیلکا در سواحل گیلان

اکبر ایلدرم، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان، با اشاره به افزایش 18درصدی صید کیلکا در  استان گفت: صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 404 تن کیلکا از سواحل استان صید کرده‌اند.

افزایش 18درصدی صید کیلکا در سواحل گیلان
کد خبر: 453588
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ ۱۴:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر ایلدرم، معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گیلان با اشاره به افزایش 18درصدی صید کیلکا در استان، گفت:صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون 4 هزار و 404 تن کیلکا از سواحل استان صید کرده اند.

او افزود: از این میزان 4 هزار و 168 تن برای تولید پودر ماهی و برای مصارف دام، طیور و آبزی پروری راهی کارخانجات مربوطه شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گیلان، با بیان اینکه 237 تن نیز برای مصرف انسانی به بازار عرضه شده است، گفت: در مجموع 4 درصد از کیلکا ماهیان صید شده برای مصرف انسانی استفاده می‌شود.

ایلدرم افزود : 95 درصد از گونه‌های صید شده از نوع کیلکا معمولی بوده و 5 درصد از نوع کیلکا آنچوی و کیلکا چشم درشت است.

او ارزش فروش ناخالص ماهی کیلکا را 178 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو ماهی برای مصرف انسانی در روی اسکله صیادی 5 هزار 500 تومان و برای کارخانجات پودر ماهی 4هزار و 400 تومان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات گیلان افزود: این کیلکا ماهیان با 30 فروند لنج کیلکا گیر و 214 صیاد در سواحل جنوبی استان از غرب بندرانزلی تا بندرکیاشهر در عمق زیر 50 متر در طول شب صید می‌شوند.

ایلدرم با بیان اینکه ماهی کیلکا با جثه بسیار کوچک (به طول متوسط 7 تا 10سانتی متر و وزن 7 تا 10 گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است، گفت: تاکنون سه گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکا معمولی در دریای خزر گزارش شده است.

او تصریح کرد: فرمانده شناور‌های صید کیلکا قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی یاب عملیات تعقیب گله‌های ماهی کیلکا را انجام می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها