دادستان کل آمریکا:

قطعا به نظر می رسد هک آژانس‌های دولتی آمریکا کار روس‌ها باشد

دادستان کل آمریکا که زمانی از متحدان نزدیک ترامپ به شمار می‌رفت، احتمالا در آخرین کنفرانس خبری خود پیش از استعفایش، بار دیگر در مسائل کلیدی به مناقشه با رئیس جمهوری آمریکا پرداخت، از جمله ادعای حمله هکری زیر نظر روسیه و تقلب انتخاباتی.

قطعا به نظر می رسد هک آژانس‌های دولتی آمریکا کار روس‌ها باشد
کد خبر: 453686
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۸:۴۷:۲۴

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و جامعه اطلاعاتی ایالات متحده باور دارند که آژانس اطلاعات خارجی روسیه پشت این نفوذ امنیتی بزرگ است اما ترامپ که برای امتناع از سرزنش ولادیمیر پوتین شناخته می‌شود، این تهدید را کم اهمیت دانسته و هم‌زمان گفت که شاید چین در آن نقش داشته باشد.

در این میان باید ویلیام بار، دادستان کل آمریکا را هم به لیست کسانی افزود که فکر می‌کنند ترامپ اشتباه کرده است. ویلیام بار در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه مدعی شد که "قطعا به نظر میرسد" اقدامات انجام شده کار کرملین باشد.

او گفت: هک آژانس‌های دولتی آمریکا قطعا به نظر می‌رسد که کار روس‌ها باشد.

ویلیام بار همچنین گفت، قصد ندارد یک شورای ویژه برای تحقیق درباره پسر جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا یا ادعاهای کمپین ترامپ درباره تقلب انتخاباتی تشکیل دهد.

براساس گزارش‌ها، ویلیام بار می‌توانست این اظهارات را به صورت مجازی بیان کند اما ترجیح داد تا حضوری باشد و به سوالات خبرنگاران هم پاسخ دهد چون احتمال می‌داد که درباره تمام این مسائل در آخرین روزهای کاری او سوال پرسیده شود.

موضع ویلیام بار درباره نتایج انتخابات سوم نوامبر در این مرحله تعجب‌آور نبود، چون شکاف میان او و ترامپ ظاهرا زمانی آغاز شد که این دادستان کل آمریکا گفت، دفتر او هیچ مدرک و سندی از تقلب انتخاباتی گسترده یافت نکرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها