کد خبر: 453724
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۹:۵۵:۴۳
| |

میشل عون:

فساد بزرگترین فاجعه در لبنان است

رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد، فساد بزرگترین فاجعه در این کشور است و لبنان هرگز از جنگ علیه فساد دست نمی‌کشد.

فساد بزرگترین فاجعه در لبنان است
کد خبر: 453724
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۰۹:۵۵:۴۳

اعتمادآنلاین| میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در سخنانی گفت: فساد بزرگترین فاجعه در لبنان است به این دلیل که مرض مزمنی است که همچنان ادامه دارد و تا زمانی که از بین نرود نمی‌توان اصلاحات انجام داد.

وی گفت: امروز نه فقط در تشکیل دولت بلکه در مبارزه با فساد در حال نبرد هستیم و این دو نبرد موازی هم هستند. جنگ علیه فساد بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است اما ما هرگز دست نمی‌کشیم. این وعده‌ای است که باید به آن عمل کنیم و هرگز عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

عون گفت: اگر امروز وارد این نبرد نشویم هرگز نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم. تمام کشورهای جهان حامی ما در این نبرد هستند. فرانسه که می‌خواهد به ما کمک کند و همچنین آمریکا و بانک بین المللی خواهان حسابرسی مالی هستند. اما همچنان مقاومتی در برابر این مسئله وجود دارد چراکه هیچ کدام از مفسدین نمی‌خواهند خود را تسلیم کنند.

میشل عون گفت: قبل از آنکه در تحقیقات درباره این بیماری مزمن مشخص شود چه کسی مرتکب اشتباه سنگین شده و اموال دولت و شهروندان را به هدر داده است، کسی را متهم نمی‌کنیم. در جامعه‌ای هستیم که زخم‌ها به روح و جسم مردم آسیب می‌زند اما قشر کم‌درآمد و متوسط متحمل ضرر بزرگ شده‌اند. فقر افزایش یافته درحالی که هیچ گونه اصلاحاتی وجود ندارد به این دلیل که در برابر این مسئله مقاومت وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها