کد خبر: 453757
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۱:۱۳:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از روزنامه‌های ورزشی اروپا گزارش می‌دهد:

رودی میلیون دلاری

در بیست و دومین روز از ماه دسامبر، نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا و تیترهایی که برای صفحه اول خودشان انتخاب کرده‌اند.

رودی میلیون دلاری
کد خبر: 453757
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در بیست و دومین روز از ماه دسامبر، نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی اروپا و تیترهایی که برای صفحه اول خودشان انتخاب کرده‌اند. روزنامه‌های انگلیسی نتایج بازی‌های شب گذشته لیگ برتر را در صفحه اول خودشان منتشر و وضعیت مربی جوان آرسنال و تیمش را بررسی کرده‌اند. رسانه‌های پرتغالی، نگاهی داشته‌اند به بازی مهم بنفیکا و پورتو و روزنامه‌های ایتالیایی هم نگاهی داشته‌اند به شرایط یوونتوس و برنامه‌های اینتر در فصل نقل و انتقالات زمستانی. رسانه‌های اسپانیایی هم وضعیت بارسلونا و رئال مادرید را بررسی کرده‌اند. در ادامه نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های ورزشی قاره سبز.

***

در ابتدای این گزارش، نگاهی می‌کنیم به روزنامه‌های بریتانیایی و تیترهای منتخب آنها. روزنامه «دیلی تلگراف»، اولین روزنامه‌ای است که با هم آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه در صفحه ورزشی خود، نگاهی داشته به پیروزی مقتدرانه چلسی برابر وستهام در لیگ جزیره. این روزنامه عکسی از تامی آبراهام، بازیکن چلسی را منتشر کرده و با تیتر «لذت مضاعف» به دبل این بازیکن در بازی شب گذشته چلسی برابر وستهام پرداخته است. این روزنامه نقل قولی هم از میکل آرتتا، مربی آرسنال را که گفته «آرسنال به جنگجو نیاز دارد نه قربانی» تیتر گزارش خودش کرده و شرایط این تیم لندنی را مورد بررسی قرار داده است.

1

روزنامه «تایمز» انگلیس هم در صفحه ورزشی خود، عکسی از شادی گل تامی آبراهام، را منتشر و تیتر «آتش بازی مضاعف آبراهام» را برای آن انتخاب کرده است. روزنامه «تایمز» هم مانند «دیلی تلگراف»، با نقل قولی از آرتتا که گفته «نیاز به قربانی ندارم»، آرسنال و شرایط این تیم را بررسی کرده است.

2

روزنامه «دیلی اسپورت» هم پیروزی چلسی و شرایط آرتتا و تیمش را به صفحه اول آورده است.

3

روزنامه «استار» هم در صفحه ورزشی خودش نگاهی داشته به دبل تامی آبراهام، بازیکن چلسی برابر وستهام و پیروزی برنلی برابر ولورهمپتون. اما خبر اصلی روزنامه «استار» مانند دیگر روزنامه های ورزشی بریتانیا، وضعیت آرسنال و آینده میکل آرتتا در این تیم است و تیتر «آرتتا زیر آتش نتایج عجیب و غریب» نگاهی داشته به آینده این مربی در آرسنال.

4

روزنامه «میرور»، چاپ انگلیس، هم با اشاره به بازی مهم امشب آرسنال برابر منچسترسیتی در جام اتحادیه، به نوعی این بازی را آخرین فرصت آرتتا در تیم آرسنال می‌داند.

5

«گاردین» هم مانند دیگر روزنامه‌ها آرتتا و تیمش را به صفحه اول خودش آورده و عکسی از گلزن شب گذشته چلسی برابر وستهام را هم در این صفحه چاپ کرده است. «گاردین» البته نگاهی هم داشته به انتخاب 100 بازیکن برتر فوتبال جهان در سال 2020 میلادی و عکسی بازیکنانی چون گریزمان، هازارد و بواتنگ را هم در بالای صفحه خودش به چاپ رسانده است. این روزنامه بر اساس یک سنت دیرینه، هر سال 100 بازیکن برتر فوتبال را با مشارکت بیش از 200 نفر از اهالی فوتبال در سراسر جهان انتخاب می کند و حالا باید منتظر ماند و دید کدام بازیکنان امسال در بین 100 بازیکن برتر این روزنامه قرار خواهند گرفت. سال گذشته لیونل مسی، بازیکن آرژانتینی بارسلونا، رتبه اول این لیست را به خودش اختصاص داد و ویرجیل فن دایک و سادیو مانه در رده‌های بعد قرار گرفتند. برخی از کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند که شانس روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ که به تازگی جایزه بهترین بازیکن فوتبال فیفا در سال 2020 را از آن خود کرده، برای کسب این عنوان از دیگرلن بیشتر است.

6

روزنامه «آبولا»، اولین روزنامه‌ای است که از کشور پرتغال مورد بررسی قرار می‌دهیم. این روزنامه با انتشار عکسی از بازیکنان بنفیکا و پورتو، نگاهی داشته به رقابت حساس این 2 تیم مطرح پرتغال در سوپرجام این کشور. این دیدار برای فوتبالدوستان ایرانی هم مهم است چرا که مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو شانس این را دارد که در این بازی هم به میدان برود و توانایی‌های خودش را به نمایش بگذارد. این 2 تیم در لیگ پرتغال هم رقابت نزدیکی با هم دارند. در حال حاضر بنفیکا با 24 امیتاز در رده دوم جدول رده‌بندی لیگ پرتغال است و پورتو هم با 2 امتیاز کمتر یعنی با 22 امتیاز، رده سوم را به خودش اختصاص داده است.

1

روزنامه «رکورد»، چاپ پرتغال، هم عکسی از مربیان پورتو و بنفیکا را در صفحه اول خودش چاپ کرده و با این عکس به استقبال دیدار حساس این دو تیم در سوپرجام پرتغال رفته است. این روزنامه با تیتر «بازی ذهنی» به نقش مربیان 2 تیم در نتیجه این دیدار اشاره داشته است.

2

روزنامه «گازتا دلو اسپورت»، اولین روزنامه ایتالیایی است که در این گزارش آن را بررسی می‌کنیم. این روزنامه با انتشار عکس‌هایی از بازیکنان تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن، پارما، چلسی و لیل، نگاهی داشته به نقل و انتقالات زمستانی تیم اینتر. این روزنامه با تیتر «ورودی‌های کونته» خبر از حضور احتمالی ژروینیو، لئاندرو پاردس، رناتو سانچز و مارکوس آلونسو در اینتر داده است.

1

روزنامه «توتو اسپورت» هم در صفحه اول خودش عکسی از کریستین رونالدو را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «یووه، 2 مسابقه در یک روز» را برای این عکس انتخاب کرده است. اشاره این روزنامه به برگزاری دادگاهی برای تعیین نتیجه بازی یووه و ناپولی که پیش از این به دلیل عدم حضور تیم ناپولی در تورین 3 بر صفر به سود یوونتوس اعلام شده بود، و بازی امشب این تیم برابر فیورنتینا است.

2

روزنامه «مارکا»، چاپ اسپانیا، صفحه اول خودش را به انتخاب بهترین‌های فوتبال اسپانیا در سال 2020، اختصاص داده است. روزنامه‌ای که هر سال این مراسم را برگزار و جوایزی به بهترین‌های فوتبال باشگاهی این کشور اهدا می‌کند. جایزه آقای گلی اسپانیا به لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی بارسلونا، رسید. کریم بنزما، بهترین بازیکن لالیگا شد. تیبو کورتوآ، جایزه بهترین دروازه‌بان لالیگا را به دست آورد و زین‌الدین زیدان و خوان لوپتگی، به صورت مشترک، عنوان بهترین مربی سال لیگ فوتبال اسپانیا را به خودشان اختصاص دادند.

3

روزنامه «as» با انتشار عکسی از زین‌الدین زیدان و دیه‌گو سیمئونه، مربیان رئال مادرید و اتلتیکومادرید، تیتر «نبض بدون نفس» را برای صفحه اول خودش انتخاب کرده است.

1

روزنامه «موندو» اسپانیا، هم عکسی از رونالد کومان، مربی هلندی بارسلونا، را در صفحه اول خودش منتشر و تیتر «دیگر هدیه نداریم» را برای آن انتخاب کرده است. تیتری که به بازیکنان بارسلونا و مربی این تیم گوشزد می‌کند که نباید امتیازهای باقی مانده را از دست بدهند و برای موفقیت بارسلونا باید تلاش کنند.

4

روزنامه «اسپورت»، هم در صفحه اصلی خودش، عکسی از مسی و جایزه «مارکا» را به چاپ رسانده و از قول مسی نوشته: «من بسیار مشتاق و هیجان زده هستم». این روزنامه در ادامه به دیدار حساس بارسلونا برابر وایادولید اشاره و تیتر: «دوی سرعت کریسمس» را برای آن انتخاب کرده است.

5

روزنامه «اسپورتیو» اسپانیا هم عکسی از مسی را در صفحه اول خودش به چاپ رسانده و به بازی او و یارانش برابر وایادولید اشاره کرده است.

1

روزنامه «اکیپ» فرانسه، هم عکسی از رودی گوبر، ستاره فرانسوی تیم بسکتبال یوتا جز، را در صفحه اصلی خودش به چاپ رسانده و تیتر «رودی میلیون دلاری» را برای آن انتخاب کرده است. تیتری که اشاره به قرارداد 205 میلیون دلاری این بازیکن فرانسوی بسکتبال با تیم یوتا دارد. رقمی کلان که سنگین‌ترین قرارداد یک بازیکن سنتر در تاریخ NBA به شمار می‌آید.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها