رئیس کل سازمان نظام پزشکی:

واکسیناسیون باید 3 ماهه انجام شود / در عرض 8 ماه، زنجیره انتقال ویروس قطع نمی‌شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: تأمین 50 میلیون دوز واکسن در طول 8 ماه خیلی مؤثر نیست بلکه این مقدار باید در عرض 3ماه تأمین و تزریق شود چراکه اگر فاصله بیافتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود.

واکسیناسیون باید 3 ماهه انجام شود / در عرض 8 ماه، زنجیره انتقال ویروس قطع نمی‌شود
کد خبر: 453766
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۱:۳۱:۲۳

اعتمادآنلاین| محمدرضا ظفرقندی، روز دوشنبه در نشست خبری به تشریح وضعیت حوزه سلامت کشور در دوران کرونا پرداخت.

وی با ابراز خرسندی از کمک مردم، در کاهش شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد اگر تصمیمات درست گرفته شود و مردم هم همکاری کنند، شرایط بهبود خواهد یافت.

ظفرقندی ادامه داد: خوب بود این تمهیدات به عنوان تصمیمات راهبردی از مدت‌ها قبل انجام می‌شد. یعنی اگر به این نتیجه می‌رسیدیم که تعداد مبتلایان در هر شهر و تعداد مرگ و میر در هر شهر نسبت به جمعیت برای اعمال محدودیت‌ها تعیین کننده باشد، در یک پروتکل برنامه‌ای دیده می‌شد و اگر اینگونه بود، در پیک‌های قبلی هم نتایج بهتری را به دست می‌آوردیم.

وی با بیان اینکه ایران جزو 5 کشور بالا از نظر مرگ و میر کرونا در جهان بودیم، گفت: در حال حاضر وضعیت ما بهبود یافته است. بنابراین اگر از ابتدا پروتکل درستی وجود داشت، نتایج بهتری می‌گرفتیم.

ظفرقندی افزود: طبق آمار دیروز میزان مرگ در آمریکا 1262 نفر، روسیه 585 نفر، انگلیس 534 نفر، ایتالیا 533 نفر، مکزیک 762، آلمان 333 نفر و ترکیه 241 نفر و هند 342 نفر مرگ و میر داشته‌اند. بنابراین ایران دیگر جزو 10 کشور اول هم از نظر میزان مرگ‌ها نیست.

وی در ادامه به موضوع تأمین واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: حرف ما این است که تأمین واکسن برای مردم یک اولویت حیاتی، قهری و قطعی است و باید در ابعاد وسیع و در بازه زمانی مشخص و محدود برای مردم فراهم شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، تاکید کرد: تأمین 50 میلیون دوز واکسن در طول 8 ماه خیلی مؤثر نیست، بلکه این مقدار باید در عرض سه ماه تأمین و تزریق شود. زیرا اگر فاصله بیافتد، زنجیره ویروسی قطع نمی‌شود.

ظفرقندی افزود: این واکسن که تزریق آن در دنیا شروع شده، به سرعت به میزان کافی و در مدت زمان مشخص برای مردم ایران با اولویت اقشار آسیب پذیر و کادر درمان تأمین شود.

البته طبیعی است که در این بخش همه امکانات کشور باید بسیج شود. فقط بخش دولتی نمی‌تواند در این حوزه اقدام کند، بلکه نهادها و بخش خصوصی باید در تهیه و توزیع واکسن ورود کنند و پیشنهاد سازمان هم در این زمینه کتباً به وزیر بهداشت منعکس شده و ما هم آمادگی سازماندهی آن را داریم مانند توزیع واکسن آنفلوانزا تا این اتفاق خوب برای مردم بیافتد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها تلاش می‌کنند تا زودتر تمام مردم خودشان را واکسینه کنند و بعد گشایش اقتصادی و رفت و آمدی را اعلام کنند و طبیعتاً به شرایط عادی باز می‌گردند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، ضمن تبریک روز پرستار، گفت: تیم درمان باید با هم دیده شوند و رشد کنند. خوشحالیم در روز پرستار مطالبی برای حمایت از جامعه پرستاری مطرح شد. طبیعتاً باید این ابعاد اقتصادی به صورت پایدار از سوی مجلس و دولت فراهم و دنبال شود.

منبع: مهر






اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها