کد خبر: 453816
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۳:۳۹:۵۰
| |

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو:

تولید خودرو با کمک ظرفیت قطعه‌سازان داخلی افزایش می‌یابد

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو گفت: افزایش تولید خودرو با اتکا به ظرفیت قطعه‌سازان داخلی محقق می‌شود.

تولید خودرو با کمک ظرفیت قطعه‌سازان داخلی افزایش می‌یابد
کد خبر: 453816
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۳:۳۹:۵۰

اعتمادآنلاین| آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو با اشاره به راهکارهای افزایش تولید خودرو با کمک ظرفیت قطعه ‌سازان داخلی، گفت: خوشبختانه قطعه سازان داخلی این توان دارند که بتوانند ظرفیت تولید قطعه و در نتیجه تولید خودرو را افزایش دهند و کمک حالی برای خودروسازان باشند اما باید این را گفت با توجه به این توانایی نیازمند حمایت هستیم.

او با تاکید بر اینکه باید سیاست‌های قیمت گذاری تغییر کند، تشریح کرد: فولاد یکی از اصلی‌ترین کالا‌ها در ساخت خودرو است و سیاست‌هایی که اکنون برای این کالا در نظر گرفته شده، اشتباه و لازم است تا سیاست‌های توزیع آن تغییر کند.

س÷

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه در شیوه عرضه مستقیم ورق‌های فولادی در بورس معمولاً پس از مزایده، باید پرداخت‌ها به صورت کامل انجام شود، ادامه داد: این در حالی است که فولاد خریداری شده حدود سه ماه بعد از پرداخت نقدی تحویل قطعه سازان داده می‌شود و این به ضرر قطعه سازان است.


محبی نژاد افزود:یعنی که کالایی را خریداری می کنیم، سه ماه دیگر به دستمان می رسد. قطعه سازان اکنون در شرایطی هستند که نیاز است از آنها حمایت شود، اکنون با رشد چشمگیر قیمت نهاده‌های تولید مواجه شده ایم، از این رو نیازمند رفع موانع دسترسی آسان به مواد اولیه هستیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو با تاکید بر اینکه به رغم راهکار‌های پیشنهادی همچنان نقدینگی از مهمترین موانع و چالش‌های جهش تولید خودروسازان است که از قیمت گذاری دستوری نشات گرفته است، گفت: تحقق این میزان تولید مستلزم حل ریشه‌ای مشکل نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه سازی است که با حذف قیمت گذاری دستوری و سودآوری خودروسازان و قیمت‌های معقول و منطقی ممکن خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها