کد خبر: 453835
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۳۴:۰۰
| |

استاندار گیلان:

مدیریت منابع آب یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه بوده و نقشی مهم در این زمینه دارد

ارسلان زارع، استاندار گیلان، در مراسم بهره‌برداری از طرح های صنعت آب و برق استان که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد، گفت: باید با در نظر داشتن جغرافیای خاص گیلان این استان در برنامه‌های توسعه‌ای به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای بر این مبنا تعریف و اجرا شود.

مدیریت منابع آب یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه بوده و نقشی مهم در این زمینه دارد
کد خبر: 453835
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۲ ۱۴:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسلان زارع استاندار گیلان، روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از طرح های صنعت آب و برق استان که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب پویش " هر هفته الف - ب - ایران" گفت: باید با در نظر داشتن جغرافیای خاص گیلان این استان در برنامه های توسعه‌ای به عنوان قطب گردشگری و کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و پروژه ها و طرح های توسعه ای بر این مبنا تعریف و اجرا شود.

وی اظهار کرد: از سویی با عنایت به تراکم جمعیتی ساکن در واحد سطح استان، از این خطه به عنوان یکی از استان‌های متراکم یاد می‌شود که بر این مبنا با توجه به جمعیت ساکن و نیز گردشگران لزوم تهیه و اجرای برنامه های جامع در تمامی زمینه های توسعه‌ای برای این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر علاقه به ساخت و ساز در مناطق روستایی افزایش یافته و شاهد رشد جمعیتی قابل توجه در این مناطق هستیم، چنانچه افزایش جمعیت با ایجاد زیرساخت‌های مناسب همراه نباشد منجر به توسعه پایدار نمی‌شود از اینرو باید برنامه ریزی صحیح و مناسبی به منظور توسعه پایدار صورت پذیرد.

زارع تصریح کرد: مدیریت منابع آب یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه بوده و نقشی مهم در این زمینه دارد بنابراین انجام مطالعات و تهیه طرح‌های جامع آبرسانی روستایی در نقاط مختلف استان حائز اهمیت است.

وی گفت: بهره برداری از طرح‌های برق رسانی، آب رسانی، فاضلاب و سدسازی در قالب پویش " هر هفته الف - ب - ایران" در گیلان و نقاط مختلف کشور حاکی از تلاش های نتیجه بخش آن هم در شرایط دشوار تحریم ها برای ارتقاء و بهبود شاخص های زندگی است.

وی افزود: تداوم این پویش تا پایان دولت تدبیر و امید در اقصی نقاط کشور و انعکاس شایسته آن امید را برای آینده ای بهتر در دل مردم زنده می‌کند.

زارع تصریح کرد : در این راستا در هفته دهم این پویش طی سال گذشته 10 طرح برق، یک سد لاستیکی در راستای استفاده بهینه از روان‌آب ها و کمک به توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و آبرسانی به 15 روستا در مجموع با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد تومان افتتاح شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز در هفته سی و سوم این پویش شاهد بهره برداری از طرح های آبرسانی به 38 روستای استان گیلان با اعتباری بالغ بر 265 میلیارد ریال و افتتاح سه پروژه احداث پست، کابل تغذیه و توسعه فیدر در آستارا با اعتبار 742 میلیارد ریال هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به شاخص های رشد و توسعه در گیلان طی دولت تدبیر و امید؛ تعداد روستاهای تحت پوشش از ابتدای فعالیت دولت تا کنون 9 درصد رشد داشته و از یک هزار و 575 روستا به یک هزار و 713 روستا رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین بهسازی تأسیسات آب آشامیدنی 56 درصد افزایش داشته و احداث خطوط انتقال آب نیز با رشد 45 درصدی از دو هزار و 856 کیلومتر به چهار هزار و 152 کیلومتر رسیده است.پروز

وی گفت:جمعیت قلمرو شهری با رشد 14 و 65 درصدی از یک میلیون و 565 هزار نفر به یک میلیون و 833 هزار نفر رسیده و حداکثر ظرفیت منابع تأمین آب نیز با 30 درصد رشد در دولت تدبیر و امید همراه بوده است.

زارع گفت: همچنین شرکت برق منطقه ای گیلان با 10 نیروگاه بیش از دو هزار و 852 مگاوات تولید دارد و طول خطوط 400 کیلوولت آن 256 کیلومتر، یک هزار و 99 کیلومتر خط 230 و 86 کیلومتر خط 132 کیلوولت است.

استاندار گیلان گفت: طول خطوط هوایی و زمینی 63 کیلوولت یک هزار و 402 کیلومتر و تعداد پست‌های 400 کیلوولت یک ایستگاه، پست های 230 کیلوولت 14 ایستگاه و پست‌های 63 کیلوولت 54 ایستگاه از دیگر تجهیزات شرکت برق منطقه ای گیلان است.

وی تصریح کرد : همچنین با ابتکار وزارت نیرو در خصوص ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و تشکیل شرکت‌های یکپارچه در استان‌ها، رخدادهای خوبی در استفاده از تاسیسات مشترک و ارائه خدمات به روستانشینان شاهد هستیم که امیدواریم با توجه به پتانسیل های استان و نزدیکی شهرها به روستاها، در آینده نزدیک ضمن تداوم روند شکل گرفته، شاهد توسعه آن باشیم.

امروز 38 پروژه آبرسانی استان و سه پروژه برق در شهرستان آستارا به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها