کد خبر: 453917
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۸:۲۲:۰۰
| |

مجلس معیارهای رجل سیاسی و مذهبی را بازتعریف می‌کند؟

نمایندگان مجلس با حذف ماه 2 طرح اصلاح قانون انتخابات مخالفت کردند.

مجلس معیارهای رجل سیاسی و مذهبی را بازتعریف می‌کند؟
کد خبر: 453917
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه 3 دیماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس پیشنهاد حذف ماده 2 این طرح که درخصوص تعیین معیارهای رجل مذهبی و رجل سیاسی است را مطرح کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مشهد در مخالفت با این پیشنهاد، ماده 2 این طرح را بسیار مهم و تعیین کنده دانست و اظهار داشت: بسیاری از مشکلاتی که در دولت های مختلف به وجود آمد به دلیل مشخص نبودن معیارها بوده است. کسانی که دولت‌ها را برعهده گرفتند افرادی بودند که سال ها در مناصب مختلف حضور داشته‌اند اما اعتقاد عملی آن‌ها به پیشرفت همه جانبه کشور و یا سیاست‌های راهبردی کشور روشن و همچنین میزان دشمنی آن‌ها نسبت به استکبار جهانی مشخص نبود. در نتیجه فرد بعد از مدت‌ها حضور در مناصب مختلف از مسیر منحرف شده و باعث خسارت می‌شود.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم به عنوان موافق این پیشنهاد در سخنانی بررسی آن را باعث اتلاف وقت مجلس و انجام کار بی فایده دانست. وی طی سخنانی بیان داشت: برای ما ساماندهی مساله ثبت نام بود که در ماده 1 آن انجام شد، ما اکنون در ماده 2 در حال بررسی وظایف شورای نگهبان هستیم. باید توجه داشته باشیم که تعریف معیارها برای رجل مذهبی و سیاسی برعهده شورای نگهبان است که یکبار در دی ماه سال 96 این ها را تصویب کرده است. در نتیجه اگر ما اکنون آن را تصویب کنیم شورای نگهبان آن را دخالت در وظایف خود تلقی خواهد کرد و به مجلس باز می‌گرداند.

این پیشنهاد در ادامه با نظر موافق دولت و مخالفت کمیسیون با حضور 245 نماینده به رای گذاشته شد که با 165 رای مخالف، 75 رای موافق و 3 رای ممتنع مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها