نگاهی به وضعیت تیم ملی شنا ایران در روزهای کرونایی

خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا، درباره آغاز اردوی تیم ملی شنا، گفت: قرار است از هفته آینده سه شناگر جدید با انجام تست PCR وارد اردوی تیم ملی شوند. این اردوها به صورت دوره‌ای خواهد بود و هفته بعدی هم سه شناگر دیگر به تیم ملی اضافه خواهد شد.

نگاهی به وضعیت تیم ملی شنا ایران در روزهای کرونایی
کد خبر: 453938
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۸:۵۳:۰۸

اعتمادآنلاین| خشایار حضرتی گفت: با حضور 10 نفر در استخر به آن بزرگی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین کنند مشکلی پیش نخواهد آمد. در هر صورت در این مدت که آمار کرونا و مرگ و میر بالا و پایین شد استخر دخالتی در سیستم نداشت چون تعطیل بود.

خشایار حضرتی در خصوص آغاز اردوی تیم ملی شنا با حضور شش شناگر در تهران اظهار کرد: قرار است از هفته آینده سه شناگر جدید با انجام تست PCR وارد اردوی تیم ملی شوند. این اردوها به صورت دوره‌ای خواهد بود و هفته بعدی هم سه شناگر دیگر به تیم ملی اضافه خواهد شد. با این اردوهای دوره‌ای می‌خواهیم وضعیت، آمادگی و توانایی ورزشکاران را بسنجیم.

مربی تیم ملی شنا در ادامه گفت: تاکنون در اردوهای تیم ملی مهدی انصاری، بنیامین قره حسنلو و متین بالسینی در تهران تمرین می‌کردند و این هفته قرار است علیرضا یاوری، متین سهرانی و مهرشاد افقری از اصفهان به اردوی تیم ملی بزرگسال در تهران اضافه شوند. اردوهای تیم ملی در این هفته با این شش نفر ادامه خواهد داشت در پایان هفته این سه نفر به اصفهان برمی‌گردند و در هفته آتی سه ورزشکار دیگر به تشخیص کمیته فنی به جمع ما اضافه می‌شوند.

وی در ادامه در خصوص شرایط شناگرانی که در تهران تمرین می‌کنند گفت: شرایطشان خوب است، ما یک رکوردگیری از متین بالسینی داشتیم که بهتر از رکورد ملی شنا کرد، البته رکوردگیری رسمی نبود اما میزان آمادگی اش خوب بود. بنیامین و سینا هم وضعیت خوبی دارند هنوز رکوردگیری نشده اما رکورد تمرینی و وضعیت بدنی شان خوب هست. باید شناگر در یک مسابقه شرکت کند تا دقیق بتوانیم بررسی کنیم. در حال حاضر نه مسابقه داخلی هست و نه مسابقه خارجی.

حضرتی در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: هنوز تاریخ مسابقات کسب سهمیه هم مشخص نیست، البته گفته شده مسابقات از ماه مارس میلادی (اسفند) استارت می‌خورد باید ببینیم برنامه دقیق چه زمانی اعلام خواهد شد.

مربی تیم ملی شنا به خالی شدن پشتوانه تیم ملی اشاره کرد و گفت: ما همچنان درگیر باز شدن استخرها هستیم، حداقل محدود و تنها برای تعدادی از قهرمانان که در استان‌های مختلف تمرین می‌کنند. شناگران جوان و نوجوان ما پشتوانه تیم ملی هستند که تقریبا یکسالی است که تمرین نداشته‌اند و با این وقفه یکساله ممکن است تعدادی از این رشته جدا شده باشند. با این اتفاق پشتوانه تیم‌های ملی و استانی خالی خواهد شد. هر چقدر هم که بازگشایی استخرها دیرتر باشد این مشکل بزرگ تر خواهد شد امیدوارم با بازگشایی استخرها موافقت کنند.

او در پایان گفت: با شرایط و استخرها بازگشایی شود. ما در استخر از خیلی جاهای دیگر شرایط بهتری داریم، فکر نمی‌کنم حضور 10 نفر در استخر به آن بزرگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین کنند مشکلی پیش نخواهد آمد. در هر صورت در این مدت که آمار کرونا و مرگ و میر بالا و پایین شد استخر دخالتی در سیستم نداشت چون تعطیل بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها