کد خبر: 453944
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۰۱:۱۴
| |

تاکید عربستان بر حمایت از وحدت شورای همکاری خلیج فارس

عربستان بر حمایت از وحدت شورای همکاری خلیج فارس و تلاش برای تقویت آن تأکید کرد. عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن 2017 قطر را به بهانه حمایت از تروریسم تحریم کرده اند.

تاکید عربستان بر حمایت از وحدت شورای همکاری خلیج فارس
کد خبر: 453944
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۰۱:۱۴

اعتمادآنلاین| عربستان بر حمایت از وحدت شورای همکاری خلیج فارس و تلاش برای تقویت آن تأکید کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن تأکید شده است، عربستان خواهان وحدت شورای همکاری خلیج فارس است و به وظیفه خود در این راستا از ناحیه برادری، دین و سرنوشت مشترک عمل می‌کند.

در این بیانیه به نقش تاریخی عربستان در متحد کردن تلاش‌های شورای همکاری خلیج فارس اشاره و تأکید شده است، عربستان به نقش خود در حمایت و تقویت وحدت این شورا عمل می‌کند.

در این بیانیه آمده است: هدف اول از وحدت موضع کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) حمایت از امنیت این کشورها و ایجاد سد استواری در برابر هرگونه تلاش برای لطمه زدن به آن و حفظ دستاوردهای آن است.

خبرگزاری عربستان طرفی را که این بیانیه را صادر کرده است، مشخص نکرد.

وزیر خارجه کویت 17 دسامبر بعد از دیدار با سفرای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که نشست سران این شورا پنجم ژانویه در ریاض برگزار می‌شود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن 2017 قطر را به بهانه حمایت از تروریسم تحریم کردند.

اخیرا با میانجیگری‌های کویت و آمریکا، پیشرفت‌هایی در حل بحران این شورا حاصل شده و به گفته منابع قرار است در نشست سران در ریاض توافق نهایی در این باره صورت گیرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها