کد خبر: 453955
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۴۲:۳۸
| |

یک کارشناس مسائل اقتصادی:

ادغام بانک های نظامی مانع از تکرار سرنوشت موسسات اعتباری می‌شود

مجید جمشیدی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت:‌ ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح سیاستی است که از تکرار مشکلات موسسات اعتباری که در گذشته تجربه شد، جلوگیری می‌کند.

ادغام بانک های نظامی مانع از تکرار سرنوشت موسسات اعتباری می‌شود
کد خبر: 453955
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۴۲:۳۸

اعتمادآنلاین| مجید جمشیدی، کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت:‌ ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح سیاستی بود تا مشکلات موسسات اعتباری که در گذشته تجربه شد تکرار نشود و این خطر وجود داشت که خلق نقدینگی حاصل از فعالیت این بانک‌ها و جبران زیان آنها منجر به اثرات تورمی بیشتر در اقتصاد ایران شود.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد:‌ سیاست ادغام یا ساماندهی بانک‌ها باید در راستای بسته جامع‌تری اجرا شود و مشخص شود که چه اهدافی از بحث ادغام دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ سیستم بانکی در شرایط کرونا با تغییراتی مواجه شده است و از طریق شبکه‌های اینترنتی بسیاری از خدماتی که در گذشته انجام می‌شد بر بستر الکترونیک قابل انجام است بنابراین شاید فرصتی فراهم شده است تا ادغام‌ها و ایجاد بستر برای تغییر ساختار در سیستم بانکی را فراهم کنند.

عضو اسبق شورای بورس با بیان اینکه موسسات بزرگ نیازمند مدیریت قوی هستند، اظهار کرد: نتایج ادغام باید از بروز فساد جلوگیری کند و به طور قطع بزرگترشدن مجموعه بانک سپه، نیازمند مدیریتی قوی‌تر در ابعاد و چارچوب این ادغام است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه اگر سیاست‌ها برای کنترل و نظارت بر بانک‌ها درست اعمال شود معلول‌ها به وجود نمی‌آیند، اظهار کرد: بانک مرکزی باید نظارت بیشتری بر بانک‌ها داشته باشد تا با سیاست‌های کلان بانک مرکزی همراه باشند. تعداد شعب یا بانک‌ها ملاک نیست و کنترل و نظارت صحیح باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها