کد خبر: 454256
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۲:۱۹:۲۳
| |

ریس قوه قضاییه:

فضای مجازی باید مورد مدیریت صحیح قرار گیرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه با اشاره به لزوم ضرورت بر نظارت بر مجموعه‌های قضایی تصریح کرد: فضای مجازی باید مورد مدیریت صحیح قرار گیرد.

فضای مجازی باید مورد مدیریت صحیح قرار گیرد
کد خبر: 454256
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۴ ۱۲:۱۹:۲۳

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ظهر امروز در جلسه دیدار نخبگان و اقشار مردم خراسان شمالی با اشاره به اجرای خواست مردم و قانون به‌عنوان اجرای عدالت اظهار کرد: همگان بدانند که در حوزه کاری خود باید عدل را گسترش دهند و مردم احساس اجرای عدالت کنند و مردم با روابط مبتنی بر عادلانه روبه‌رو باشند و نظام اداری کشور ورود عادلانه داشته باشد و برای ارائه خدمات باید ارائه خدمت به‌صورت عادلانه باشد.

وی افزود: باید توزیع ظرفیت‌ها و امکانات به‌صورت عادلانه باشد و این امر مهمی است که محوریت بر اجرای عادلانه قانون است و هیچ‌کس در هیچ شرایطی اجازه نقض قانون را ندارد و این اجازه را ندهد و همه برای اجرای قانون احترام بگذارند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد بستری است که با استفاده از مفاد قوانین مختلف این سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها و همه آنانی که دغدغه مردم‌دارند، مشکلات را رصد کنند و باید به این مجموعه‌ها میدان داد که سخن مردم را بزنند وسخنان آنان شنیده شود.

وی افزود: توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد و توجه به آمران معروف و ناهیان از منکر در راستای مطالبه اجرای قانون و عدالت است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: باید به سازمان‌های مردم‌نهاد میدان داد و سخنان آنان را شنید و باید با همه وجود تلاش کرد که این سخنان اجرایی شود و این نعمت است و نه نغمت که افرادی متوجه اوضاع هستند و تنبه و تذکر می‌دهند و این نعمت جدی برای همه مسئولان باید تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در مسئولیتی در همه ادوار هستند باید تعهد خود به مردم را انجام دهند زیرا ترک فعل‌هایی بعضاً اتفاق می‌افتد که خسارت‌های بیشتری از فعل‌ها دارد و مسئولان توجه داشته باشند که ترک تعهد و وظیفه نیز موجب خسارت به مردم در عصرها و نسل‌ها می‌شود و شاید یک دوره خسارت نباشد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای تعهدات مسئولان و بخش‌های مختلف نباید تعهدات به‌صورت یک‌طرفه لغو نشود و موجب ضرر به مردم شود و اگر کسی صاحب قدرت بود نباید قراردادها را لغو کرد و باید به تعهدات پایبند بود و هیچ بخشی مبنی بر تکیه قدرت نباید تعهد خود را یک‌طرفه لغو کند.

وی ادامه داد: توجه و حساسیت به کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری است و این مقدمه شکل گرفتن سبک زندگی اسلامی است که رهبری نیز در این عرصه تأکید دارند و آسیب‌ها اجتماعی در جامعه ما با سبک زندگی اسلامی نمی‌سازد و باید تلاش شود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مردم و نخبگان و دستگاه‌های مختلف در جریان شکل سبک زندگی اسلامی حرکتی بسیار تعیین‌کننده خود را ایفا کنند و وارد شوند.

رئیس دستگاه قضا درباره مدیریت فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی مورداستفاده همگان است و در دسترس ترین دست ساخته‌های بشر است که به این سرعت گسترش و توسعه پیداکرده و همه لایه‌های زندگی اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و اگر مدیریت نشود و جلوی آسیب‌ها گرفته نشود، مردم نمی‌توانند برای تسهیل امور و راحت برگزاری ارتباطات اقدام مؤثر انجام شود.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد که فضای مجازی به محلی برای قمار، فحش، فساد مواد مخدر و فضای بسیاری از کلاهبرداری ها شود و فضای مجازی بستری شود برای کسانی که به امور اقتصادی ضربه بزنند و به اخلاق اجتماعی و حریم خصوصی ضربه بزنند و حریم‌ها را بشکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی افزود: استفاده نادرست از این فضا باید تبدیل به استفاده به‌صورت منظم شود و نباید با شرارت‌ها در این فضا عرصه بر همه تنگ شود زیرا خلاف حق مردم، حقوق اجتماعی و حقوق عامه است.

وی اظهار کرد: ارتباطات ناصحیح در فضا مجازی مردم را دچار آسیب می‌کند و درحالی‌که این فضا می‌تواند مورد ارتباط علمی فرهنگی و اجتماعی باشد، محلی برای افراد شرور و کلاهبرداری ها می‌شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: افرادی در این فضا به دنبال توزیع مواد مخدر هستند که امری خلاف است و نبایداین اقدامات اجازه داده شود و با مدیریت صحیح فضای مجازی باید بستری برای کار صحیح باشد و نه اینکه مردم و خانواده‌های دچار دغدغه باشد و اذیت شوند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: سرعت کار در دستگاه قضایی در حال تسریع است و پرونده‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد و باید نسبت به نظارت‌ها در مدیرکل بازرسی، نحوه نظارت بر مدیران و گزارش‌های مدیران در استان توجه شود زیرا بازرسی‌های پنهان و آشکار انجام می‌شود و نظارت‌ها در دستگاه‌های قضایی بر خود مجموعه و بیرون از سازمان قضایی در حال انجام است و به راین امر تأکید شده و نظارت بر مجموعه دستگاه قضایی و همکاران به مجموعه دستگاه قضایی امری ضروری است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها