هنرمند گیلانی داور بازبین نمایش های خیابانی جشنواره فجر شد

محمد علی صادق حسنی هنرمند شناخته شده تئاتر و تلویزیون و رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان بعنوان یکی از سه داور بازبین نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

هنرمند گیلانی داور بازبین نمایش های خیابانی جشنواره فجر شد
کد خبر: 454344
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۷:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد علی صادق حسنی هنرمند شناخته شده تئاتر و تلویزیون و رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان بعنوان یکی از سه داور بازبین نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

محمد علی صادق حسنی گفت: هنرمندان بر اساس فراخوان، آثار خود را ارسال و هیات انتخاب نمایش های خیابانی پس از بازبینی آثار، تعدادی از این نمایش ها را انتخاب و برای داوری نهایی به جشنواره معرفی می کنند.

وی با اشاره به بحران کرونا گفت: هنرمندان تئاتر نیز از صدمات این بحران در امان نمانده و شرایط سختی را تجربه می کنند؛ اما با این همه سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با تلاش سخت هنرمندان این شاخه هنری به شیوه متفاوت و بدون حضور تماشاگر برگزار و دو اثر برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.

وی اظهار داشت : در بحبوحه کرونا، فعالیت 20 آموزشگاه هنری، تماشاخانه خصوصی و 35 گروه نمایشی در گیلان دچار وقفه شد؛ پس از اجازه اجرا نیز بدلیل خوف کرونا با کاهش چشمگیر تماشاگر روبرو شدند؛ هنرمندان تئاتر اگرچه حمایت هایی نیز شامل حالشان شد اما شرایط دشواری را می گذرانند.


وی ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر مصائب کرونا پایان یابد و هنرمندان تئاتر به فضای کم دغدغه تولید اثر بازگردند؛ همه تلاش این انجمن، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز هنرهای نمایشی بر آن است تا از طریق راه های گوناگون چون کمک های بلاعوض، خرید حمایتی و تسهیلات کم بهره، فضای سخت ایجاد شده ناشی از خوف کرونا را التیام بخشند.


محمد علی صادق حسنی متولد 1341 و کارگردان تئاتر و تلویزیون است و در 15 دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر آثاری را در بخش صحنه‌ای و خیابانی در مقام کارگردان به صحنه برده است.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه بهمن ماه برگزار می شود؛ نشانی سایت جشنواره www.fitf.ir است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها