مراکز خیریه مسیحی علاوه بر یارانه‌، کمک‌های بیشتری دریافت خواهند کرد

سخنگوی دولت در برنامه دیدار با ارامنه به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: همه مراکز خیریه و آسایشگاه‌های سالمندان مسیحی از طریق سازمان بهزیستی یارانه و دیگر خدمات خود را دریافت می‌کنند، اما با هماهنگی رئیس‌جمهوری کمک‌های بیشتری نیز ارایه می‌شود.

مراکز خیریه مسیحی علاوه بر یارانه‌، کمک‌های بیشتری دریافت خواهند کرد
کد خبر: 454461
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۳:۱۰:۳۵

اعتمادآنلاین| علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه برنامه دیدار خود با ارامنه که به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) در مرکز سالمندان «ساهاکیان» در منطقه 7 تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: من در این مرکز که کار خیریه و خدمات‌دهی به ارامنه تهران را به عهده دارد و به روش‌های مختلف از نظر معیشتی به افراد نیازمند کمک می کند، حاضر شدم.

وی با تبریک میلاد حضرت مسیح به هموطنان مسیحی، افزود: کشور ما از جهات مختلف بی‌نظیر است. در شهرهایی چون تبریز، ارومیه و اصفهان، خیابان‌هایی داریم که ساکنان آن هموطنان مسیحی و ارامنه هستند. در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران کلیسا، کنیسه و حتی مرکز عبادت زرتشتیان داریم. شهرها و محله‌های ما سرشار از همزیستی اقوام و مذاهب است و در روزهای سخت در ایران بزرگ، همه در کنار هم قرار گرفته‌ایم و خواهیم گرفت.

ربیعی با اشاره به میلاد حضرت مسیح (ع) خاطرنشان کرد: الگوی در کنار هم بودن در چنین روزها و مناسب هایی بیشتر تجلی پیدا می‌کند، ما در عیدها و جشن های مختلف در کنار هم هستیم. در دنیایی که با گزینه‌های جنگ، خشونت و افراطی‌گری مواجه هستیم، جهان به الگوی همزیستی که ما داریم نیاز دارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مدارا، همزیستی و احترام به هم از خصوصیات و نقاط قوت جامعه ایرانی است، اضافه کرد: همه ادیان در ایران از شرایط برابر از نظر احترام برخوردارند.

ربیعی خاطر نشان کرد: ما برای کمک گرفتن از ظرفیت اجتماعی تشکل‌های دینی و خیریه‌ها و رفع بخشی از مشکلات معیشتی و اجتماعی، آنها را باید قوی کنیم.

وی با اشاره به مرکز سالمندان چیلویان، گفت: این مرکز، قبلا مدرسه بوده و امروز به محل و آسایشگاهی برای نگهداری سالمندان تبدیل شده است، باید کمک کنیم که مراکز خاص و بیشتری برای نگهداری از سالمندان ارامنه داشته باشیم.

ربیعی اطهار کرد: از طریق وزارت کشور، شهرداری‌ها و سازمان برنامه‌ و بودجه کمک خواهیم کرد که نیازمندی‌های مراکز خیریه ارامنه رفع شود، به خصوص مراکز نگهداری افراد سالمند هموطنان مسیحی که عمدتا از ارامنه هستند.

وی افزود: بیشتر مراکز و سازمان های خیریه ارامنه نیز مثل دیگر سازمان‌های خیریه از طریق سازمان بهزیستی یارانه‌ها و خدمات خود را دریافت می‌کنند، ولی مرکزی که اکنون در آن هستیم هنوز نتوانسته کمک هزینه بگیرد؛ ما باید برای بازسازی این مرکز، اقداماتی انجام دهیم.

سخنگوی دولت گفت: با مسئولان این مجموعه مشورت می کنیم و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا پس از صحبت با رییس جمهوری کمک و مساعدت بیشتری انجام پذیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها