کد خبر: 454469
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۳:۳۹:۴۸
| |

امروز، آخرین فرصت برای واریز 40 میلیون تومان مسکن ملی

وزارت راه و شهرسازی در حالی ساعت 24 امروز پنجم دی ماه را آخرین فرصت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای تکمیل آورده حدود 40 میلیون تومان اعلام کرده که پیش از این سه بار این مهلت را تمدید کرده است.

امروز، آخرین فرصت برای واریز 40 میلیون تومان مسکن ملی
کد خبر: 454469
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۳:۳۹:۴۸

اعتمادآنلاین| در پایان هر ماه معمولا وزارت راه و شهرسازی ضرب العجل هایی برای آن دسته از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که آورده خود را تکمیل نکرده اند مشخص و سپس این فرصت را تمدید می کند. ابتدا پایان مهرماه آخرین مهلت اعلام شد، سپس این زمان را تا انتهای آبان تمدید کردند، بعد پایان آذر به کسانی که آورده را تکمیل نکرده بودند فرصت داده شد، چند روز قبل هم آخرین مهلت را پنجم دی ماه اعلام کردند.

البته محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - گفته افرادی که تا پنجم دی ماه نسبت به واریز اولیه وجه اقدام ملی مسکن اقدام نکنند از لیست حذف می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که 400 هزار واحد است 100 هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است که این تعداد از واحدها آمارشان به شکل مجزا ارایه می‌شود.

در خصوص 300 هزار واحد مسکن ملی در سایر بافت‌ها تاکنون 240 هزار نفر یا نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کرده اند و یا اینکه جزو پروژه‌هایی مشارکتی بودند که زمین طرح اقدام ملی برای احداث واحدها مسکونی به آنها واگذار شده است. فقط 60 هزار نفر از 300 هزار نفر، هنوز وضعیت حساب آنها از نظر تکمیل و یا واریز کل وجه باقیمانده است که تا پنجم دیماه در خصوص آنها تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

محمودزاده اعلام کرد: هم‌اکنون 160 هزار نفر در لیست ذخیره طرح اقدام ملی مسکن است که اگر بنا به دلایلی افرادی نسبت به واریز وجه اقدام نکنند لیست ذخیره جایگزین آنها خواهد شد.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی 1.6میلیون نفر از طریق سایت و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها