کد خبر: 454505
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۵:۵۶:۵۵
| |

سرمربی تیم کشتی آزاد استقلال:

فدراسیون دوست نداشت استقلال قهرمان شود!

رضا یزدانی، سرمربی تیم کشتی آزاد استقلال گفت: تیم ایران مال وابسته به فدراسیون کشتی است و نفراتی که در فدراسیون هستند کادرفنی این تیم را تشکیل می‌دهند.

فدراسیون دوست نداشت استقلال قهرمان شود!
کد خبر: 454505
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۵:۵۶:۵۵

اعتمادآنلاین| رضا یزدانی در خصوص اینکه هنوز از کشتی خداحافظی نکرده است، اظهار داشت : برای المپیک توکیو هدف داشتم و بعد از عمل جراحی آشیل که در آلمان انجام دادم ریسک بزرگی کردم تا به میدان بازگردم. سال گذشته نیز در انتخابی تیم ملی شرکت کردم و توانستم مقام اول را کسب و دوبنده تیم ملی را بر تن کنم، اما اتفاقاتی افتاد که ترجیح دادم انصراف بدهم. از ناحیه گوش آسیب دیدم و در کاسه سرم آب آورده بود و نتوانستم خود را به مسابقات جهانی برسانم.

وی در خصوص ورود به عرصه مربیگری گفت: امسال به خاطر کرونا و تعویق مسابقات المپیک به صورت جزیی به عرصه مربیگری ورود کردم. در طی این سال‌ها و در مسابقات لیگ در سمت‌های مختلفی با تیم‌های مختلف تجربیات خوبی داشتم. در طی این سال‌ها از کشتی‌گیر، مشاور، مدیرفنی و مشاور با تیم‌های مختلف داشتم، اما اتفاقاتی که امسال افتاد را هیچ وقت ندیدم.

قهرمان سابق جهان در خصوص مشکلات لیگ امسال تاکید کرد: روزی که استقلال تصمیم به تیمداری گرفت با من صحبت کردند، اما با توجه به اینکه قصد کشتی گرفتن داشتم قبول نکردم. بعد تعویق مسابقات جهانی تصمیم گرفتم با تیم امید استقلال همکاری و وارد لیگ بشوم. بعد با کادرفنی تیم دریاچه ارومیه صحبت داشتیم و قرار شد آنها به تیم ما ملحق شوند، اما یک روز پیش از شروع قرعه‌کشی لیگ ورود پیدا کردیم و جلسه‌ای در سازمان لیگ با رئیس سازمان لیگ و مدیرفنی تیم ملی داشتیم و قرار شد استقلال با تیم کامل در لیگ حضور داشته باشد.

یزدانی در ادامه بیان کرد: از روز اول استرس‌ها شروع شد و اتفاقاتی عجیب و غریبی افتاد که در طی این سال‌ها ندیدم. در بحث رضایت نامه بازیکنان مشکلاتی وجود داشت و همه تیم‌ها با کشتی‌گیران قرارداد بستند و رضایت‌نامه آنها در دستشان بود اما ما در این موضوع که مسئله عادی است به مشکل خوردیم. دو کشتی‌گیر ما در دور رفت رضایت نامه نداشتند که نتوانستیم استفاده کنیم و این موضوع تا فینال نیز به ما لطمه زد.

وی افزود: یخ‌کشی کشتی‌گیر وزن 61 کیلوگرم در ابتدا با تیم ما قرارداد داشت، اما چون سرباز بود در دور رفت به تیم پاس رفت و با حذف این تیم، دوباره به جمع ما بازگشت، اما رضایت‌نامه او را مسئولان استانی در اختیارش نگذاشتند و همکاری نکردند. بقیه تیم‌ها مشکلی در این زمینه نداشتند و حتی خود من با دبیر تماس گرفتم تا این بحث جمع شود، اما به نتیجه نرسیدیم. صحبت‌های یخ‌کشی موجود است که چه کسانی با او وقتی تصمیم گرفت دوباره به تیم ما بیپوندد صحبت کردند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی کشتی خاطرنشان کرد: دو کشتی‌گیر دیگر ما یونس امامی و امیرمحمد یزدانی بودند که با نداشتن آنها تصمیم گرفتیم مسابقات به تعویق بیفتد. یونس امامی کشتی‌گیر وزن 70 کیلوگرم است که در انتخابی تیم ملی در این وزن اول شد و در دور رفت نیز برای ما یک کشتی گرفت و در دور برگشت گفت از ناحیه بینی عمل داشتم، اما مشکلی ندارم و سه روز نیز کنار تیم تمرین کرد. هیچ مشکلی نیز نداشت و ما تصمیم گرفتیم در دور برگشت استراحت کند و مبلغ 50 میلیون نیز همانند سایر بچه‌ها برای او واریز کردیم تا با استراحت در دور برگشت، برای ما در فینال بازی کند.

یزدانی عنوان کرد: بعد از گرفتن قرارداد از دسترس خارج شد و رفت. بعدها یک گواهی پزشکی رو کرد که یک ماه از تمرینات سنگین دور باشد. این در حالی است 10 روز بعد عمل به تیم ملحق شد و سه روز تمرین کرد و ما خودمان تصمیم گرفتیم در دور برگشت استراحت کند. بعد گفتند امامی باید در وزن 74 کیلوگرم کشتی بگیرد، اما در قرارداد نه وزن قید شده است و نه اینکه چگونه کشتی بگیرد. امامی در وزن 70 کیلوگرم برای تیم ملی انتخاب شده است و اینها همه یک نوع سنگ اندازی بود.

وی در خصوص عمل جراحی بینی امامی گفت: دکتر ایشان از دوستان من هستند و با ایشان صحبت کردم. امامی مدعی شده بود بینی او در تمرینات شکسته است، اما دکتر ایشان گفتند عمل او به خاطر انحراف بینی بود و حتی تعیین وقت نیز خود ایشان مشخص کردند. همه کشتی‌گیرها انحراف بینی دارند و من نیز دارم و عمل او غیرضروری بوده است. حتماً کسی به او گفته است این کار را بکند و درست دو روز بعد از فینال گواهی پزشکی او تمام می‌شد. ما گفتیم مسابقات عقب بقتد تا از امامی استفاده کنیم. دو ملی‌پوش داشتیم که هر دو آنها نیز خارج شدند. امامی نیز از دسترس خارج شد و مربی او با واسطه با ما صحبت می‌کرد که اتفاقی نادر است.

قهرمان سابق جهان در خصوص وضعیت امیرمحمد یزدانی افزود: امیر محمد از بستگان من است و مقداری بازیگوش است، اما وظیفه شناس است و همیشه از من مشورت می‌گرفت و حتی برای انتخابی تیم ملی با من تماس گرفت در خانه تمرین کنم یا به تهران بروم که گفتم بهتر است به تهران برود. یزدانی نیز تا دور برگشت همراه تیم بود و کشتی گرفت و کادرفنی ما نیز از او راضی بودیم و در انتخابی تیم ملی نیز در وزن 65 کیلوگرم اول شد.او نیز بعد از انتخابی از دسترس ما خارج شد و بدون اطلاع باشگاه به اردوی تیم ملی ملحق شد. ما مخالفت نمی‌کردیم و خودم نیز در طول مسیر کمکش کردم و حتی با وجود ضربه در مسابقات استانی، مجوز حضور در انتخابی تیم ملی را گرفتم که دوم شد و در آن سال نیز به مسابقات جهانی اعزام شد.

وی ادامه داد: بعد از دور برگشت که صدرنشین شدیم، نمی‌دانم چه اتفاق افتاد که تمام کشتی‌گیران اصلی ما از دور خارج شدند. یزدانی نیز در شبکه‌های اجتماعی فیلم می‌گذاشت که در اردو حضور دارد و بدون اطلاع باشگاه در تیم ملی حضور داشت که ما پیگیر شدیم و دیدیم قرار است به مسابقات جام‌جهانی اعزام شود. ما خواستیم یا او را اعزام نکند یا مسابقات لیگ را عقب بیاندازند که با تمام نفرات و عادلانه در فینال شرکت کنیم. ما سه ماه زحمت کشیدیم و هزینه کردیم. فکر نمی‌کنم این مشکلات اتفاقی باشد.

سرمربی تیم کشتی استقلال گفت: بعد از اعتراض ما گفتند تست کرونا یزدانی مثبت است. او از بستگان من است و به محض ورود به ساری خانواده او سریعا تست گرفتند که تست منفی بود و در این مدت نیز اصلا تستش مثبت نبوده است. تست منفی او نیز هست. تست مثبت را فدراسیون اعلام کرده بود و این اتفاق نیز نیفتاده است. دو روز قبل از مسابقات تست دادند و تست منفی وجود دارد و دکتر آزمایشگاه نیز گفت حاضر است اعلام کند. او نیز مانند امامی از دسترس خارج شد. یخ‌کشی نیز رضایت نامه نداشت و درگیر رضایت‌نامه او بودیم و سه کشتی گیر اصلی را نداشتیم و منطق بگوید حداقل درخواست کنیم یک هفته مساباقت به تعویق بیفتد که موافقت نشد و ما با تیم سوم در مسابقات شرکت کنیم. با ایران مال در فینال مسابقه دادیم که این تیم بهره بیشتری از کشتی گیران تیم ملی می‌برد و ما دو کشتی گیر ملی‌پوش داشتیم که از دور خارج شدند.

یزدانی خاطر نشان کرد: احساس می‌کنم فدراسیون دوست نداشت ما قهرمان شویم. دبیر پیشکسوت است و هر حرفی زده است برای من قابل احترام است و نمی‌خواهم در خصوص صحبت‌های ایشان صحبت کنم.فقط در خصوص اینکه عنوان شد سالن جهانبخت توفیق را رایگان در اختیار ما گذاشتند که من مفهوم رایگان را نمی‌فهمم. ما قرارداد و تفاهم‌نامه نوشته بودیم و پول به حساب فدراسیون پول واریز کردیم و رسید آن نیز موجود است.

وی در خصوص تست‌های کرونایی این تیم گفت: تیم ما چندین کرونایی داشتیم که یکی از آنها امیر محمدی بود. مادر طول هفته از چندین آزمایشگاه چندین تست مختلف می‌گیریم و از نفرات مشکوک را قرنطینه می‌کردیم. یکی از این نفرات امیر محمدی بود که صبح روز وزن کشی تست گرفتیم و تست او منفی شد، اما در سالن اجازه ندادند به روی تشک برود. با من تماس گرفت که اینجا برای من حاشیه درست می‌کنند و اگر هر اتفاقی بیفتد گردن من می‌اندازند و من دو کیلو نیز بالای وزن بود و من نمی‌خواهم کشتی بگیرم. من نیز دیدم تیم نصفه و نیمه است و تصمیم گرفتیم او نیز برود.

سرمربی تیم کشتی استقلال خاطر نشان کرد: کشتی‌گیران دیگری نیز مانند سواد کوهی و رمضانپور بودند که دو، سه روز به فینال تست آنها منفی شد. سواد کوهی در وزن 79 کیلوگرم در انتخابی تیم ملی اول شده است. در اردو دیدیم با برنامه‌ریزی و رژیم وزنش 77 کیلوگرم شده است و تصمیم گرفتیم در وزن 74 کیلو کشتی بگیرد. با وجود اینکه شرایطش ایده‌آل نبود در وزن 74 کیلوگرم نفر اول تیم ملی را شکست داد. کادرفنی صحبت کردند و فکر می‌کنم به خاطر شرایط استقلال این حرف‌ها را زدند و امیدوارم آینده این جوان لطمه نخورد. قبل از اینکه بگویند به درد 74 کیلوگرم نمی‌خورد آینده این جوان را به خاطر استقلال زیر سوال نبرند و از او در میادین مختلف امتحان کنند.

یزدانی در خصوص دلایل حمایت فدراسیون از ایران مال تصریح کرد: این تیم وابسته به فدراسیون است و نفراتی که در فدراسیون هستند کادرفنی این تیم را تشکیل می‌دهند. احساس می‌کنم از این تیم حمایت شده است. در یک دو مورد نیز به خاطر این تیم اساسنامه را تغییر دادند. صبح اساسنامه این بود که هر تیم می‌تواند از 2 ملی‌پوش استفاده کند و عصر شد سه ملی‌پوش تا مسیر این تیم برای قهرمانی راحت‌تر باشد. تیم ما می‌توانست در فینال برای این تیم مشکل ایجاد کند و حداقل پیش بینی ما 5-5 بود. طبق اساسنامه تصمیم گرفتیم از 6 کشتی‌گیر استفاده کنیم و تخلف نکردیم، اما فدراسیون ارنج ما را تغییر داد. از طرف فدراسیون به مربیان ما بی‌احترامی شد و اصلا زیبنده ورزش پهلوانی کشتی نیست و اصلا خوشایند نیست. به مربیان پیشکسوت ما توهین شد و یکی از این نفرات حاج محمود اسماعیل‌پور و هاشم حبیبی بود که تهدید به دو سال محرومیت شدند تا بچه‌ها بدون گرم کردن به میدان بروند و کشتی نابرابر را انجام بدهند. با این تفاسیر سه برد داشتیم.

وی در پایان گفت: احساس می‌کنم مسئولان باشگاه استقلال رغبتی که در ابتدا برای تیمداری داشتند را الان ندارند، اما امیدوارم در سالیان آینده نیز به خاطر کشتی حضور داشته باشند. به نفع کشتی است که تیم‌های مردمی و محبوب مثل استقلال و فدراسیون تیم بدهند و امیدوارم فدراسون و سازمان لیگ حمایت کنند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها