خبرگزاری فرانسه:

مبتلایان به کرونا در اروپا از 25 میلیون نفر فراتر رفت

خبرگزاری فرانسه خبر داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی از 25 میلیون نفر عبور کرده است.

مبتلایان به کرونا در اروپا از 25 میلیون نفر فراتر رفت
کد خبر: 454560
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری فرانسه روز جمعه گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا از 25 میلیون نفر عبور کرده است.

قاره اروپا با 50 کشور وخیم‌ترین منطقه در جهان از لحاظ تعداد مبتلایان ثبت شده کرونا به شمار می‌‌آید.

آمریکا و کانادا با ثبت بیش از 19 میلیون مبتلا به کرونا، بعد از اروپا وخیم‌ترین شرایط را در جهان داشته و پس از آن منطقه آمریکای لاتین با بیش از 15 میلیون مبتلا و آسیا با بیش از 13 میلیون ششصد هزار مبتلا قرار دارند.

کشورهای اروپایی رکورد دیگری را نیز ثبت کرده‌اند. این قاره هفته پیش رکورد تعداد قربانیان ویروس کرونا را شکست و از مرز 500 هزار قربانی کرونا عبور کرد.

این در حالی است که گونه جدید ویروس کرونا که از انگلیس نشأت گرفته باعث افزایش نگرانی‌ها در اروپا شده است.

گونه جدید ویروس کرونا که میزان انتشار آن بسیار بیشتر از گونه اولیه ویروس کرونا می‌باشد سبب شده تا اغلب کشورهای اروپایی به همراه چین و برزیل، پروازهای ورودی از انگلیس را متوقف کنند.

البته کرونای انگلیس پیشتر در کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، دانمارک، هلند، سرزمین‌های اشغالی و تعداد دیگری از کشورها مشاهده شده است.

از سوی دیگر «ملیتا ووجنویچ» نماینده سازمان جهانی بهداشت در روسیه گفته جهش ویروس کرونا که در انگلیس کشف شده اهمیت چندانی ندارد.

او گفت: «ویروس کرونا تا به امروز جهش بسیار کم‌اهمیتی داشته و تغییراتش تا به اینجا تأثیری بر اثربخشی ابزارهای تشخیصی، آمادگی‌های دارویی و واکسن‌های در حال ساخت نداشته است.»

وی گفت توصیه سازمان جهانی بهداشت اجرای تمامی تمهیدات پزشکی و اجتماعی شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، اخذ تست و حفظ بهداشت شخصی و پوشیدن ماسک است

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها