قهرمان ژیمناستیک ایران آنلاین تمرین می‌کند!

سعیدرضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک ایران درباره وضعیتش در مسیر کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، گفت: در طول این مدت علی رغم شرایط سختی که به خاطر کرونا وجود داشت سعی کردم تمریناتم را انجام دهم. فدراسیون چند مرحله اردوی آنلاین برگزار کرد که بسیار خوب بود و با مربی‌ام به صورت تصویری در ارتباط بودم و فیلم‌های تمریناتم را برای او می‌فرستادم.

قهرمان ژیمناستیک ایران آنلاین تمرین می‌کند!
کد خبر: 454610
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۰:۵۴:۲۶

اعتمادآنلاین| در حالی که بسیاری از رشته ها نظیر فوتبال، کشتی و والیبال که ورزشکارانش در ارتباط نزدیک و با حضور تعداد نفرات زیاد برگزار می شود، اجازه برگزاری مسابقه را هم دارند اما تنها ملی پوش ژیمناستیک ایران که شانس خوبی برای کسب سهمیه المپیک دارد باید به صورت آنلاین تمرین کند و این سوال پیش می آید که آیا تمرین سعید رضا کیخا به همراه مربی در فضای بزرگی چون سالن های ژیمناستیک خطرناک تر از برگزاری مسابقات کشتی است؟!

سعیدرضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک ایران درباره وضعیتش در مسیر کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، اظهار کرد: سال گذشته موفقیت‌های خوبی در راه سهمیه المپیک کسب کردیم و به کمک مسئولان و لطف خدا توانستم برای اولین بار در رقابت‌های کسب سهمیه به رنکینگ سوم دنیا دست پیدا کنم. روند همه چیز به خوبی پیش می‌رفت اما متاسفانه کرونا شیوع پیدا کرد و همان طور که اطلاع دارید آخرین مرحله از مسابقات آذربایجان بود که یک مقدار به ضرر من تمام شد چون در آن مسابقه می‌توانستم امتیازم را بالا ببرم. مسابقات قطر هم که لغو و به اسفند ماه سال جاری موکول شد.

او در ادامه با اشاره به شرایط و تمرینات خود افزود: در طول این مدت علی رغم شرایط سختی که به خاطر کرونا وجود داشت سعی کردم تمریناتم را انجام دهم. فدراسیون چند مرحله اردوی آنلاین برگزار کرد که بسیار خوب بود و با مربی‌ام به صورت تصویری در ارتباط بودم و فیلم‌های تمریناتم را برای او می‌فرستادم. قبول دارم که تمرین کردن در این وضعیت سخت است اما خدا را شکر فرصتی شده که نقاط ضعفم را تا حدودی برطرف کنم و تمام تلاشم را می‌کنم تا در مسابقات جهانی قطر بهترین نتیجه را به دست بیاورم.

او در پاسخ به این سوال که چقدر امید و شانس کسب سهمیه المپیک وجود دارد گفت: درست است که اتفاقاتی که در آخرین مسابقه افتاد به ضرر من بود اما هنوز هم شانس زیادی دارم چون فاصله‌ام با رقبای جدی چینی و ژاپنی‌ در خرک حلقه کم است و اگر امتیاز خوبی کسب کنم آن‌ها را هم پشت سر می‌گذارم.

کیخا در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه با وجود مشکلات سخت افزاری که حتی در خود اردو وجود دارد آیا انجام تمرینات آنلاین کیفیت کارش را کاهش می دهد یا خیر، تصریح کرد: جا دارد از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس تشکر کنم که همکاری خوبی با من دارند و سعی کردند شرایط خوبی برای من مهیا شود. مدیریت تربیت بدنی شهرداری هم حمایت کرد و سالنی در اختیار من قرار گرفت که از آن استفاده می‌کنم بنابراین از لحاظ امکانات مشکلی ندارم و خرک حلقه‌ای که سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان برای من تهیه کرد استاندارد است. سال‌ها بود در شهر شیراز این مشکل را داشتم و نمی‌توانستم تمرینات تخصصی خودم را داشته باشم اما اکنون تمریناتم را به خوبی پیگیری می‌کنم و تمرینات آنلاین هیچ تاثیری در کیفیت کارم نداشته است.

ملی پوش ژیمناستیک در پایان صحبت‌های خود گفت: تنها هدف من در حال حاضر کسب سهمیه المپیک است که فدراسیون هم در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته است. من فکر می‌کنم تا همین جا هم که به رنکینگ سوم دنیا رسیدم کار خوبی انجام شده و در این راه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم کمک کردند. سال گذشته فدراسیون مسابقات استرالیا را خیلی پیگیری کرد و توانستیم در این مسابقات و رقابت‌های جهانی آذربایجان شرکت کنیم بنابراین اگر حمایتی نبود این اتفاق رخ نمی‌داد.

منبع: جی پلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها