چین با کنار زدن آمریکا اقتصاد بزرگ اول جهان خواهد شد

چین زودتر از پیش بینی ها آمریکا را از جایگاه نخست اقتصاد بزرگ جهان کنار زده و خودش اقتصاد بزرگ اول جهان خواهد شد.

چین با کنار زدن آمریکا اقتصاد بزرگ اول جهان خواهد شد
کد خبر: 454639
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی چینی تأکید کرد که چین در سل 2028 و پنج سال زودتر از زمان پیش بینی شده آمریکا را از رتبه نخست بزرگترین اقتصاد جهان کنار زده و تبدیل به بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد.


«مرکز تحقیقات تجاری و علوم اقتصاد»چین در گزارش سالیانه خود که امروز شنبه منتشر شد تصریح کرد که چین تا سال 2028 به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد و جای آمریکا را خواهد گرفت. طبق این ارزیابی چین 5 سال زودتر از پیش بینی ها به هدف خود خواهد رسید که تفاوت دو کشور در بهبود اقتصادی پس از ویروس کرونا دلیل این مسئله ذکر شده است.

این اندیشکده در بخشی از گزارش خود نوشت: بیماری کووید-19 و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن در این رقابت مشخصا به سود چین بوده است.

در گزارش مرکز تحقیقات تجاری و علوم اقتصاد چین آمده است که مدیریت ماهرانه این بیماری توسط چپن و قرنطینه سریع و سرسختانه باعث بهبود عملکرد اقتصادی نسبی چین شد.

چین انتظار رشد اقتصادی 5.7 درصد در بازه زمانی 2021 تا 2025 را دارد و بعد از آن این رشد کند شده و به 4.5 درصد در سال از 2026 تا 2030 می رسد.

این در حالی است که آمریکا به واسطه شیوع ویروس کرونا با پیش بینی کاهش رشد اقتصادی به 1.9 درصد در بازه 2022 تا 2024 و 1.6 درصد پس از آن مواجه است.

این مرکز چینی پیش بینی کرد که ژاپن تا اوایل دهه 2030 همچنان سومین اقتصاد برتر جهان باقی خواهد ماند و در این دهه انتظار می رود هند جایگزین توکیو در جایگاه سوم شود. با این جابجایی آلمان از جایگاه چهارم به پنجم سقوط خواهد کرد. انگلیس نیز از سال 2024 به جایگاه ششم سقوط می کند.

منبع: جماران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها