کد خبر: 454677
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

روند ابتلا به ویروس کرونا در استان گیلان کاهشی شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش آمار بیماران کووید 19 بدحال در بیمارستان‌های استان گفت: آمار این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه در گیلان در شرایط حاضر به زیر 100 نفر رسیده است.

روند ابتلا به ویروس کرونا در استان گیلان کاهشی شد
کد خبر: 454677
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کاهش آمار بیماران کووید 19 بدحال در بیمارستان های استان گفت: آمار این بیماران در بخش مراقبت های ویژه در گیلان در شرایط حاضر به زیر 100 نفر رسیده است.

دکتر آبتین حیدرزاده روزاظهار داشت: هم اکنون 95 بیمار بدحال مبتلا به کووید 19 در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا بعد از مدتی که رقم فزاینده و رو به رشد داشت هم اینک در گیلان به زیر 500 نفر رسیده است، خاطر نشان کرد: هم اینک تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان حدود 490 می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه و همراهی خوب مردم از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شده و آمار مبتلایان به این ویروس و بیماری کووید 19 در این استان روند کاهشی را طی کند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مهمترین دلیل بستری افراد مبتلا به این ویروس در دو سه هفته گذشته دورهمی ها بوده است چنانکه بر اساس آمارها 50 درصد علت ابتلا این تجمعات بوده است، اگر مردم همانطور که در خانه ماندن را مراعات می کنند دورهمی هم برگزار نکنند قطعا به سرعت، آمار مبتلایان کاهش می یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه بر ضرورت بازکردن در و پنجره ها روزی چند بار برای تعویض هوای منازل و محیط های بسته تاکید کرد.

از 16 شهرستان گیلان، 10 شهرستان در وضعیت نارنجی و بقیه در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت و درمان، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 54 هزار و 404 نفر رسیده است.

بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 6 هزار و 21 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و 906 نفر بستری شدند، با این حساب مجموع بیماران کووید 19 در کشور به یک میلیون و 183 هزار و 182 نفر رسید.

تاکنون یک میلیون و 189 هزار و 203 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 5345 نفر از مبتلایان به کووید 19 به دلایل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها