نظر متفاوت الله‌کرم درباره رفع تحریم‌ها / تصویب FATF مانع کاهش تحریم‌ها نمی‌شود / خروج از NPT نیز تغییری در افزایش فشار آمریکا ندارد

دبیر کل سابق انصارحزب‌الله گفت: آنچه لازم است اعتراف به شکست برجام است تا امکان عبور از آن حاصل گردد. اکنون عوام هم می‌دانند همانطور که تصویب FATF مانع کاهش تحریم‌ها نمی‌شود خروج از NPT نیز تغییری در افزایش فشار آمریکا ندارد.

نظر متفاوت الله‌کرم درباره رفع تحریم‌ها / تصویب FATF مانع کاهش تحریم‌ها نمی‌شود / خروج از NPT نیز تغییری در افزایش فشار آمریکا ندارد
کد خبر: 454688
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۴:۵۶:۴۶

اعتمادآنلاین| حسین‌الله کرم، دبیر کل سابق انصار حزب الله درمورد سرنوشت ماجرای لغو تحریم ها گفت: دولت باید در این رابطه تلاش کند، خصوصا با وجود مصوبه راهبردی رفع تحریم مجلس قادر به فشار به طرفین مقابل هم هست. گرچه متاسفانه دولت با نقد مصوبه فوق، شانس خود را کاهش داد.

دبیرکل سابق انصار حزب الله تصریح کرد: واکنش سیاسی در هر شرایط بهتر از انفعال است، مهم این است که از مذاکره برای رفع تحریم، باید به عنوان ابزار و در راستای منافع ملی بکار گرفته شود و نه به عنوان یک هدف وجایگزین منافع ملی استفاده شود.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد بازگشت آمریکا به برجام گفت: اگر بایدن بتواند ایران را مجبور به مذاکره در دو موضوع موشکی و قدرت منطقه ای نماید حتما به برجام بازمی گردد.

الله کرم در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید FATF چقدر برای بهبود شرایط اقتصادی کشور مهم است، تصریح کرد: برای کسانی که دنبال توجیه ناکارآمدی اند بسیار مهم است. زیرا آنها فقط دنبال گرفتن زمان هستند، این درحالی است که به خوبی می دانند تصویب FATF هم نمی تواند از سیستم اوفک آمریکا در جابجایی پول عبور کند. آنچه لازم است اعتراف به شکست برجام است تاامکان عبور از آن حاصل گردد. اکنون عوام هم می دانند همانطور که تصویب FATF مانع کاهش تحریم ها نمی شود خروج ازNPT نیز تغییری در افزایش فشار آمریکا ندارد.

وی همچنین در واکنش به این موضوع که برخی اصولگرایان اعتقاد دارند که اگر دولت بعدی اصولگرا باشد، میتواند هم لغو تحریم ها و هم قرارداد 25 ساله چین را زودتر به نتیجه رسانده و اجرایی کند، اظهار کرد: لغو تحریم ها بدون خروج ازNPT حاصل نمی شود لذا دولت فعلی هم می تواند به آن دست یابد اما قرارداد 25ساله با چین از یکطرف با رویکرد غربگرای این دولت و از طرف دیگر با ناکارآمدی استراتژیک این دولت همخوانی ندارد لذا باید منتظر یک دولت انقلابی بود. ضمنا همکاری چین با یک دولت انقلابی نسبت به دولتی غربگرا حتما عملی تر است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها