سفیر اوکراین:

هدیه‌ای که به لاوروف داده شد، باید به کی‌یف برگردانده شود

سفیر اوکراین در بوسنی و هرزگوین گفت، هدیه‌ای که به وزیر خارجه روسیه در جریان سفرش به این کشور اعطا شد، باید به اوکراین بازگردانده شود.

هدیه‌ای که به لاوروف داده شد، باید به کی‌یف برگردانده شود
کد خبر: 454694
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۶ ۱۵:۱۹:۴۴

اعتمادآنلاین| واسیل کریلیچ، سفیر اوکراین در بوسنی و هرزگوین این اظهارنظر را پس از آن مطرح کرد که مسکو نمادی را که سارایوو به سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هدیه داده بود در پی یکسری شایعات درباره ماهیت و اصالت آن به این کشور برگرداند.

اخیرا، میلوراد دودیک، رئیس جمهوری کنونی بوسنی و هرزگوین به لاوروف یک نماد ارتدوکس هدیه داد. این هدیه، مناقشاتی را در پی داشت پس از آنکه رسانه‌های بوسنی گزارش کردند، این نماد بیش از 300 سال قدمت دارد و از لوهانسک، اوکراین قاچاق شده است.

سفارت اوکراین در سارایوو در یادداشتی به وزارت خارجه بوسنی خواستار شفاف سازی درباره خاستگاه و اصالت این نماد شد.

روز چهارشنبه، روسیه این هدیه را پس فرستاد و نسبت به تحقیق درباره منشا و خاستگاه آن توصیه کرد.

رئیس جمهوری بوسنی این مساله را رد کرد که این نماد، سرقتی است.

سفیر اوکراین در بوسنی همچنین گفت: نبود یک پاسخ یا تاخیر در ارائه آن از سوی دولت سارایوو نشان می‌دهد که وجود این نماد در بوسنی و هرزگوین، غیرقانونی است.

این یک مساله مهم است و پاسخ به آن باید به سرعت و بدون ابهام باشد. اگر این نماد را به سارایوو برگردانده‌اند، آنها هم باید آن را به اوکراین بازگردانند.

این اواخر، مشاور رئیس جمهوری بوسنی گفته بود که این نماد، به مدت 15 سال بخشی از یک کلکسیون خانگی بوده و بجز ارزش معنوی، ارزش دیگری ندارد.

وی ادامه داد، این نماد در فهرست داده‌های مربوط به اشیای هنری سرقتی اینترپل نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها