کد خبر: 454738
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۰۳:۰۶:۰۰
| |

جزئیات هک گوشی وزیر دفاع اسرائیل توسط ایران

سازمان شاباک درخواست کرد که خودش محتویات تلفن همراه گنتز را بررسی کند و بررسی‌ها نشان داد که اطلاعات امنیتی حساسی در تلفن او وجود ندارد اما اطلاعات کاملا شخصی در این تلفن بوده است.

جزئیات هک گوشی وزیر دفاع اسرائیل توسط ایران
کد خبر: 454738
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۰۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| جزئیات تازه‌ای از هک تلفن همراه نخست‌وزیر جانشین اسرائیل منتشر شد.

رسانه لبنانی المیادین روایت چند رسانه اسرائیلی در این زمینه را تأیید کرد که ایران گوشی همراه بنیامین (بنی)، شریک بنیامین نتانیاهو در کابینه ائتلافی اسرائیل و وزیر دفاع کابینه این رژیم را هک کرده است.

بنی گنتز از حزب آبی و سفید اسرائیل بعد از سه بار تکرار انتخابات، حاضر به تشکیل ائتلافی با لیکود، حزب نتانیاهو شد که به موجب آن، او و نتانیاهو به نوبت در جایگاه نخست‌وزیر قرار بگیرند. این ائتلاف البته اخیرا از هم پاشید تا اسرائیل چهارمین انتخابات خود را در فاصله دو سال برگزار کند.


شبکه المیادین اما در گزارشی به جزئیات ماجرای هک پرداخته است. مارس سال گذشته گنتز اعلام کرد که گوشی او از سوی ایران هک شده است و اکنون با توجه به اوج‌گیری دوباره رقابت سیاسی گنتز و نتانیاهو، رسانه‌های اسرائیل پیگیری دوباره‌ای روی جزئیات ماجرا کرده‌اند و پرسش‌هایی در رابطه با محتویات تلفن همراه هک‌شده گنتز مطرح کرده‌اند.

مجری شبکه 13 اسرائیل در‌این‌باره گفته است: «رونن تسور، دستیار پیشین گنتز و رئیس کنونی شاباک آنچه در رابطه با هک تلفن همراه گنتز از سوی ایران منتشرشده را به‌صورت رسمی تأیید کرده است».

ایلانا دایان، مجری اسرائیلی هم گفته است: «اطلاعات مهم و حساس در رابطه با هک‌شدن تلفن همراه گنتز ابتدا در سپتامبر سال2018 به نداف ارغمان، رئیس وقت شاباک داده شد و او نیز یک تصمیم استثنائی اتخاذ کرد و نخست‌وزیر اسرائیل را که مسئول مستقیم اوست از این مسئله مطلع نکرد».

دایان تأکید می‌کند که ارغمان در آن زمان با گنتز به‌طور محرمانه دیدار می‌کند و به او خبر می‌دهد که ایرانی‌ها تلفن همراهش را هک کرده و تمام محتویات و اطلاعات آن را برداشته‌اند و این اطلاعات تمام سفرهای هوایی و امور دیگر او حتی هتل‌ها و اتاق‌هایی را که رزرو می‌کند، شامل می‌شود.

این مجری خاطرنشان کرد که سازمان شاباک درخواست کرد که خودش محتویات تلفن همراه گنتز را بررسی کند و بررسی‌ها نشان داد که اطلاعات امنیتی حساسی در تلفن او وجود ندارد اما اطلاعات کاملا شخصی در این تلفن بوده است».


برخی اطلاعات نشان می‌دهد که گنتز در آن زمان به دلایلی تنها چند فرد نزدیک به خودش را از این مسئله مطلع کرده است.

یک فرد نزدیک به وی اعلام کرده که در آن زمان پیام مکتوبی از وی دریافت کرده و نوشته است: «اتفاق بدی برایم رخ داد، نزدیک است که بمیرم». ایلانا دایان همچنین تأکید می‌کند که حزب لیکود سعی داشته است که اطلاعات حساسی در رابطه با گنتز منتشر کند اما از ترس پیگرد حقوقی این کار را نکردند. رونن تسور نیز تأکید می‌کند که گنتز هم اطلاعات بسیار حساس و مهمی در رابطه با نتانیاهو در اختیار دارد.

منبع:‌شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها