رهبر اپوزیسیون ونزوئلا:

مجمع ملی ونزوئلا برای حفاظت از مردم و قانون اساسی به پا می‌خیزد

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا گفت، قانونگذاران اپوزیسیون با وجود برگزاری انتخابات پارلمانی اوایل ماه جاری میلادی به کارشان ادامه می‌دهند.

مجمع ملی ونزوئلا برای حفاظت از مردم و قانون اساسی به پا می‌خیزد
کد خبر: 454762
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۰۸:۱۱:۵۴

اعتمادآنلاین| خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در توئیتی نوشت: مجمع ملی یکبار دیگر برای حفاظت از مردم و قانون اساسی به پا می‌خیزد و تا زمان برگزاری انتخاباتی جدید، به کارش ادامه می‌دهد.

وی در ادامه توئیت خود نوشت: با وجود تهدیدها از سوی دیکتاتوری و ارعاب از سوی رژیم، پارلمان به کارش در این دوره فوق‌العاده ادامه می‌دهد.

اوایل روز شنبه، قانونگذاران اپوزیسیون اصلاحاتی را در اساسنامه انتقال تصویب کردند که عملکرد مجمع ملی را در خلال تداوم قانون اساسی تنظیم می‌کند.

در ژانویه 2019، ونزوئلا وقتی وارد یک بحران سیاسی شد که گوآیدو خودش را رئیس جمهوری موقت خواند تا نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را برکنار کند.

اوایل ماه جاری میلادی، انتخابات پارلمانی در ونزوئلا برگزار شد و بیش از 100 حزب سیاسی در آن شرکت کردند. بیش از 20 حزب هم از جمله بلوک اپوزیسیون به رهبری گوآیدو از شرکت در این انتخابات امتناع کردند.

حزب حاکم سوسیالیست مادورو توانست 91 درصد کرسی‌های ونزوئلا را کسب کند و قرار است پنجم ژانویه 2021 مراسم تحلیف را به جای بیاورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها