کد خبر: 454847
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۱۲:۰۴:۲۵
| |

رییس سازمان زندان‌ها:

بزهکاری با بیکاری آغاز می‌شود

محمدمهدی حاج محمدی، رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه بیکاری مقدمه بزهکاری است، گفت: امروز بحث بر سر اصلاح و تربیت است و محیط‌های کار و اشتغال فرصت‌های بسیار تأثیرگذاری برای اجرای اصلاحات تربیتی است.

بزهکاری با بیکاری آغاز می‌شود
کد خبر: 454847
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۱۲:۰۴:۲۵

اعتمادآنلاین| محمد مهدی حاج محمدی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان با بیان اینکه در زندان، باید زندانی توانمند، بازاجتماعی و اصلاح شود، گفت: قرار است به گونه‌ای عمل کنیم که این فرد شرافتمندانه به زندگی بازگردد و متولی تحول آن بنیاد تعاون زندانیان است.

رییس سازمان زندان‌ها ادامه داد: نباید به جای دغدغه امروز زندگی، نگران آینده زندانیان باشیم و به بهانه ساختن فردای زندانی از وضعیت فعلی او غفلت کنیم.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: عصر جدید بنیاد تعاون قرار است عصر تغییر اولویت‌ها باشد؛ چراکه بیکاری مقدمه بزهکاری است. زندانی و خانواده آن‌ها نیاز به حمایت دارند و اگرچه این موضوع دغدغه همه ما است، اما زمان زیادی نداریم.

وی با بیان اینکه فرصت اصلاح امور بسیار محدود است، گفت: در این عصر جدید بنیاد تعاون باید از اموال و امکانات سازمان زندان‌ها فقط برای توسعه اشتغال زندانیان استفاده کنند و درآمد بنیاد تعاون باید صرف اموری شود که سازمان زندان‌ها تعیین می‌کند که این موضوع نص اصلاح اساسنامه است.

رییس سازمان زندان‌ها تأکید کرد: امروز بحث بر سر اصلاح و تربیت است و محیط‌های کار و اشتغال فرصت‌های بسیار تأثیرگذاری برای اجرای اصلاحات تربیتی است.

وی بیان داشت: زندانی قرار است متحول و تربیت شود و بدون شک هرگونه اشتباه و انحراف ما را در تحقق این آرمان ناکام می‌گذارد در حالی که ما به انجام فعالیت شفاف و زلال و پاک اعتقاد داریم.

در ابتدای جلسه مرتضوی، رییس هیأت مدیره بنیاد تعاون، گفت: در آموزه‌های دینی بر حقوق زندانیان تأکید شده است و لذا باید به آن توجه داشت.

وی با تأکید بر باز اجتماعی کردن زندانیان، گفت: زمانی که زندانی مجازات خود را تحمل کرد دیگر نباید دچار محرومیت باشد. از سویی دیگر در سند تحول نیز در حوزه بنیاد تعاون به بازنگری در نظام، حرفه‌آموزی و اشتغال توجه شده است.

مرتضوی با بیان اینکه مأموریت اصلی بنیاد تمرکز بر حرفه‌آموزی و اشتغال است، گفت: واقعیت آن است که عدم داشتن درآمد مکفی یکی از علل اصلی جرم به شمار می‌رود و نداشتن درآمد بدان معناست که فرد توانایی لازم را ندارد.

رییس هیأت مدیره بنیاد تعاون افزود: مضایق اقتصادی با ورودی زندان‌ها رابطه‌ای معناداری دارد و باید در حوزه اشتغال، حرفه آموزی گام‌های مؤثری برداریم و به فکر ایجاد درآمد باشیم.

در ادامه رحیم مطهرنژاد مدیرعامل سابق بنیاد تعاون زندانیان، گفت: در این مدت بنیاد تمام تلاش خود را کرده تا در حد توان گام‌های مؤثری بردارد.

وی ادامه داد: بنیاد بیش از 50 میلیارد تومان مالیات، عملکرد و ارزش افزوده را پرداخت کرده که تا پایان سال 95 آن را تسویه و تا سال 97 نیز این مبلغ را تقسیط کرده است.

مطهرنژاد افزود: ما بیش از 35 میلیارد تومان به انجمن حمایت کمک کردیم و در ساخت زندان آنچه که وسع بنیاد بود اقداماتی را انجام دادیم.

خسرو مختاری، مدیرعامل جدید بنیاد تعاون زندانیان، گفت: انتظار از ما انتظار تحول است و مدیران تحو‌لگرا باید حمایت شوند و در بستر کار قرار گیرند.

وی ادامه داد: برنامه تحولی مستلزم شناخت و باور‌های ذهن است و بکارگیری منابع و استفاده درست از آن زمینه‌ساز این تحول به شمار می‌رود.

مختاری بیان داشت: ما باید از امکانات موجود به طور دقیق استفاده کنیم و به دنبال ارتقای جایگاه و رونق فعالیت‌هایمان باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها