حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در اولویت بودجه 1400

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در اولویت بودجه 1400 قرار دارد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در اولویت بودجه 1400
کد خبر: 454900
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۱۶:۲۰:۰۷

اعتمادآنلاین| رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را اولویت بودجه 1400 عنوان کرد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به نشست خود با اعضای هیات‌مدیره شورای عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: در این جلسه عنوان شد، سازمان تامین اجتماعی مطابق ماده 96 قانون افزایش و ترمیم عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: پیگیری جدی در خصوص اجرای دقیق متناسب‌سازی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطابق بند «ب» ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی نیز از دیگر درخواست‌های شرکت کنندگان در این نشست بود. همچنین اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشتند که طبق ماده 54 قانون تامین اجتماعی مسئول تامین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری به طور مستقیم می‌باشد، لذا اجرایی شدن این بند نیز از مطالبات این قشر است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برقراری مزایای شغلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی متناسب با شاغلین را از دیگر مطالبات در این زمینه عنوان کرد و گفت که همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در اولویت بودجه 1400 قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها