کد خبر: 454910
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

پیام مهندس بهزاد محمدی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به مناسبت روز صنعت پتروشیمی

بهزاد محمدی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در پیامی به مناسبت روز صنعت پتروشیمی نوشت: امیدوارم همانگونه که این صنعت در روز‌های سخت تحریم‌های ظالمانه موجب گشایش در اقتصاد ملی شد، در آینده نیز با تحقق گذر از خام‌فروشی موجب توسعه پایدار و متوازن در کشور شود.

پیام مهندس بهزاد محمدی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به مناسبت روز صنعت پتروشیمی
کد خبر: 454910
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۸ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهزاد محمدی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در پیامی به مناسبت روز صنعت پتروشیمی نوشت: امیدوارم همانگونه که این صنعت در روز‌های سخت تحریم‌های ظالمانه موجب گشایش در اقتصاد ملی شد، در آینده نیز با تحقق گذر از خام‌فروشی موجب توسعه پایدار و متوازن در کشور شود.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:


بسمه تعالی

در عصر جدید با پیدایش صنعت نفت، تمدن بشری دچار دگرگونی شگفت انگیزی گردید." نفت" تنها یک منبع تامین کننده انرژی نبود بلکه با فرآورده‌ها و مشتقات فراوانش امکان بهره‌مندی از مصنوعات متنوع و متعدد صنعتی را فراهم نمود. نقش اصلی در این تحول را" صنعت پتروشیمی" ایفا کرده است. این صنعت با پیوند کوشش و دانش توانست مسیری را هموار کند که نفت این منبع طبیعی خدا‌دادی، به صد ها هزار محصول تبدیل شود، دستاوردی که رفاه بیشتر و زندگی بهتر را برای انسان‌ها به ارمغان آورد. کشور عزیزمان ایران سرافراز افتخار دارد که از پیشگامان" صنعت پتروشیمی" در جهان می‌باشد. از سال 1338 که نهال این صنعت در مرودشت شیراز به زمین نشانده شد تا‌کنون که به درختی تنومند و پر‌ثمر بدل گشته است، ایرانیان با‌هوش و سخت کوش برگ زرین دیگری را به تاریخ تمدن شکوهمند خویش افزودند. امروز صنعت پتروشیمی بیشترین سهم در تجارت خارجی و تامین ارزی کشور را به عهده دارد و با سهام‌داری بیش از 50 میلیون ایرانی از سهام شرکت های پتروشیمی در بورس، به یکی از مردمی‌ترین صنایع کشور تبدیل شده است. برنامه‌های جهش دوم، جهش سوم و گام چهارم با محوریت بومی سازی دانش فنی، ساخت تجهیزات و طرح‌های تولیدی بر مدار کیفی سازی محصولات و خلق ارزش افزوده، شتابان در حال حرکت و اجرا هستند. امروز می‌توانیم نوید دهیم که تا پایان گام چهارم در سال 1406 ظرفیت تولید به بیش از 150 میلیون تن با درآمد 44 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.


هشتم دی ماه روز 'صنعت پتروشیمی" را به هم‌وطنان گرامی به عنوان صاحبان اصلی صنعت و به تمام فعالان و صنعتگران، مدیران لایق، مهندسان توانمند، کارگران سخت کوش و کارمندان گرانقدر صنعت پتروشیمی که این دستاورد سترگ مرهون همت و تلاش انان است، صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم همانگونه که این صنعت در روز‌های سخت تحریم‌های ظالمانه موجب گشایش در اقتصاد ملی گردید، در آینده نیز با تحقق گذر از خام فروشی موجب توسعه پایدار و متوازن در کشور گردد. شکوه و سربلندی ایران مستدام باد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها