فریدون‌ مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دولت بایدن کار سختی برای رفع و رجوع خرابی‌های ترامپ دارد / آمریکا در دوران ترامپ حالت مافیایی به خود گرفته بود

فریدون‌ مجلسی گفت: شرایط موجود در آمریکا نشان می‌دهد دولت بایدن کار سختی برای رفع و رجوع خرابی‌های ترامپ دارد که یکی از مهم‌ترین آنها جبران خروج غیرقانونی ترامپ از برجام است.

دولت بایدن کار سختی برای رفع و رجوع خرابی‌های ترامپ دارد / آمریکا در دوران ترامپ حالت مافیایی به خود گرفته بود
کد خبر: 454915
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- کمتر از یک ماه دیگر دوره دولت پر سروصدای دونالد ترامپ به پایان می‌رسد. با روی کار آمدن جو بایدن و تغییر شرایط در کاخ سفید امیدها برای تحول در سیاست خارجی ایالات متحده بیش از هر زمانی در سال‌های اخیر شده است. تحولی که احتمالا یکی از مهم‌ترین آنها حول محور برجام رخ خواهد داد.

فریدون‌ مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: مردم آمریکا روزشماری می‌کنند تا دونالد ترامپ برای همیشه از کاخ سفید خارج شود. به هر حال ترامپ لکه سیاهی در آمریکا به حساب می‌آید چون او این کشور را به‌ طور قبیله‌ای اداره کرد. او دختر، پسر، داماد و عروسش را در منصب‌هایی به ‌کار گرفت که هیچ صلاحیتی برای انجام کارهای محوله نداشتند و می‌توان گفت آمریکا در دوران ترامپ حالت مافیایی به خود گرفته بود.

او در ادامه گفت: ترامپ همچنین صریحاً تفکرات نژادپرستی داشت و از سال 2016 بارها و بارها تصمیم‌های نژادپرستانه‌ای را اجرا کرد. همچنین او چند روز پیش مجرمانی را که کارهای غیرانسانی و شنیعی انجام داده بودند، عفو کرد تا یک بار دیگر معلوم شود‌ به اصول اخلاقی و رفتاری هیچ تعهدی ندارد. در واقع ترامپ به دلیل ارتباطاتی که با این افراد داشت، آنها را آزاد کرد و به این مساله اصلاً توجهی نکرد که مجرمان آزادشده چه خسارت‌هایی می‌توانند به بار آورند.

این دیپلمات پیشین اضافه کرد: رئیس‌جمهوری جنجالی در هفته‌های پایانی مسئولیتش بودجه نظامی و بودجه‌ای را که برای مقابله با کرونا تخصیص داده شده بود، قطع کرد و گفت دولت بعدی می‌تواند به این مسائل رسیدگی کند،‌ آن هم در شرایطی که همچنان به دوستانش وعده می‌دهد با آشکار شدن تقلب عمومی رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواهد ماند. هر چند در آخر مجبور به امضای بودجه مربوط به کرونا شد.

او توضیح داد: شرایط موجود در آمریکا نشان می‌دهد دولت بایدن کار سختی برای رفع و رجوع خرابی‌های ترامپ دارد که یکی از مهم‌ترین آنها جبران خروج غیرقانونی ترامپ از برجام است. در واقع باید گفت جو بایدن و دموکرات‌‌ها باید کار خود را با رویکرد عقلانی شروع و به‌ طریقی خسارت‌های چهار سال گذشته را جبران کنند. شاید با این رویکرد بتوان تا حدی وجهه مخدوش‌شده آمریکا را ترمیم کرد.

فریدون مجلسی در پایان گفت: ترامپ نه فقط برای آمریکا بلکه برای جهان به مانند یک کابوس بود.

چکیده گفت‌وگو با فریدون مجلسی

-ترامپ آمریکا را قبیله‌ای اداره کرد

-دونالد ترامپ به اصول اخلاقی هیچ تعهدی ندارد

-ترامپ نه فقط برای آمریکا بلکه برای جهان به مانند یک کابوس بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها