کد خبر: 455007
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نوع جدید ویروس کرونا به آفریقای جنوبی رسید

در 2 هفته گذشته میانگین آمار موارد جدید در آفریقای جنوبی تقریباً 2 برابر شده است و از 10.24 مورد جدید در هر 100 هزار نفر در 12 دسامبر به 19.86 مورد جدید در هر 100 هزار نفر در 26 دسامبر رسیده است.

نوع جدید ویروس کرونا به آفریقای جنوبی رسید
کد خبر: 455007
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۹ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که موج جدید کرونا در آفریقای جنوبی آمار مبتلایان را به یک میلیون نفر رسانده سیریل رامافوسا رئیس‌جمهور این کشور دستور برگزاری جلسه اضطراری شورای فرماندهی ویروس کرونا را صادر کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از گاردین، نوع جدید ویروس کرونا در این کشور که 501.V2 نامیده می‌شود مسری‌تر از نوع اولیه است و به گفته کارشناسان به سرعت در بسیاری از مناطق شیوع پیدا کرده است.

h

این در حالی است که کره‌جنوبی به جدیدترین کشور شناسایی نوع جدید ویروس کرونا تبدیل شده است، گونه‌ای که گمان می‌رود منشاء آن از انگلستان باشد.

با پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در آفریقای جنوبی انتظار می‌رود رئیس‌جمهور این کشور محدودیت‌های مربوط به کنترل شیوع کرونا را بازگرداند.

یک میلیون مبتلا به کرونا

دکتر ریچارد لیسلز در این باره به آسوشیتدپرس می‌گوید: «ما در برابر این نوع درمانده نیستیم. می‌توانیم رفتار خود را تغییر دهیم تا فرصت کمتری برای انتشار ویروس فراهم شود.»

v

آفریقای جنوبی عصر یکشنبه رقم یک ملییون و چهار هزار و 431 مورد تاییدشده کرونا را اعلام کرد. این تعداد شامل 26 هزار و 735 مرگ در کشوری با 60 میلیون نفر جمعیت است.

دکتر لیسلز در این باره توضیح می‌دهد: «یک میلیون مورد یک نقطه عطف جدی است، اما آمار واقعی مبتلایان و مرگ قطعاً بسیار بیشتر است. ما شاهد شیوع سریع‌تر نوع جدید ویروس هستیم.»

هنوز قطعی نیست که آیا نوع جدید ویروس کرونا در استان گوتنگ که شهر ژوهانسبورگ را نیز شامل می‌شود و پرجمعیت‌ترین استان این کشور محسوب می شود، غالب شده است یا نه؟

دکتر لیسلز در ادامه می‌گوید: «وقتی مردم از تعطیلات در مناطق ساحلی برمی‌گردند می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نوع جدید ویروس را با خود بیاورند. همچنین پیش‌بینی می‌شود مسافران نوع جدید را با خود به کشورهای دیگر آفریقا ببرند.»

s

بحران در سیستم بهداشت و درمان

مدی کلینیک بین‌الملل که یکی از سه شبکه برتر بیمارستان خصوصی در آفریقای جنوبی است روز یکشنبه اعلام کرد که افزایش شدید مبتلایان فشار زیادی را بر منابع موجود در سیستم بهداشت و درمان از جمله کارکنان، تجهیزات و تعداد تخت‌خواب‌ها وارد کرده است.

این شرکت با اشاره به تعداد مبتلایان در استان کیپ غربی گفته است: «تعداد بیمارانی که به بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کنند بیش از تعداد بیماران در موج اول کروناست و اکثر واحدهای ICU و مراقبت‌های ویژه با ظرفیت بالایی کار می‌کنند.»

افزایش آمار مبتلایان در ماه دسامبر

به گفته کارشناسان، جهش ویروس کرونا باعث اتصال موثرتر آن به سلول‌های داخل بدن ما شده است.

اگرچه رامافوسا گفته است که انتظار دارد 10 درصد از 60 میلیون نفر جمعیت این کشور در ماه‌های اول 2021 واکسینه شوند، اما واکسن‌ها هنوز به آفریقای جنوبی نرسیده‌اند.

در 2 هفته گذشته میانگین آمار موارد جدید در آفریقای جنوبی تقریباً 2 برابر شده است و از 10.24 مورد جدید در هر 100 هزار نفر در 12 دسامبر به 19.86 مورد جدید در هر 100 هزار نفر در 26 دسامبر رسیده است.

s

تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نیز تقریباً 2 برابر شده است. مرگ‌ومیر روزانه در آفریقای جنوبی طی 2 هفته گذشته از 0.25 مرگ در هر 100 هزار نفر در 12 دسامبر به 0.48 مرگ در هر 100 هزار نفر در 26 دسامبر افزایش یافته است.

نوع جدید ویروس کرونا اوایل این ماه در انگلیس ظهور کرد و تاکنون به چندین کشور اروپایی، و همچنین کانادا، اردن و ژاپن رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها